Conducted in
terms:
2024Z, 2025Z
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Education
Supporting Children with Difficulties in Reading and Writing 2300-NJ-MPPU-WDT
This course has not yet been described...
Type of course
obligatory courses
Prerequisites (description)
(in Polish) Element Modułu: Podstawy procesu uczenia się.
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnorodnymi sposobami udzielania przez nauczyciela wsparcia o charakterze terapeutycznym dzieciom z trudnościami w czytaniu i pisaniu na poziomie wczesnej edukacji. Treści przedmiotu wyposażają słuchaczy w wiedzę nt. specyfiki czytania i pisania rozumianych jako procesy psychiczne, ale przede wszystkim jako umiejętności kształtowane w procesie edukacyjnym, które często sprawiają uczniom problemy w ich przyswajaniu. Przedmiot pozwala zatem poznać przyczyny, cechy, objawy i konsekwencje trudności w czytaniu i pisaniu. Przede wszystkim jednak zapoznaje słuchaczy z wieloaspektowym wspieraniem tej grupy uczniów przez nauczyciela w zakresie redukowania, niwelowania, a także profilaktyki trudności w czytaniu i pisaniu. Istotnym celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności stosowania przez nauczyciela różnorodnych metod i technik o profilu terapeutycznym wobec dzieci z problemami w nauce czytania i pisania o różnym ich charakterze i przyczynach.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: