MTP-Special education – reading and discussion of professional literature 2300-MTP-PSP-L2
This course has not yet been described...
Type of course
Mode
Course coordinators
Bibliography
Barnes, C., Mercer, G. (2008). Niepełnosprawność. (s. 28-53) Wydawnictwo Sic: Warszawa
Lane, H. (1996). Maska dobroczynności. Deprecjacja społeczności głuchych. (s. 54-96) WSiP: Warszawa.
Wehmeyer, M. L. (2015). Samostanowienie, psychologia pozytywna i niepełnosprawność (s.11-23). W: J. Głodkowska (red.), Personalistyczne ujęcie fenomenu niepełnosprawności. Wydawnictwo APS: Warszawa.
Krauze, A. (2010). Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej. (s. 198-210). Impuls: Kraków.
Wołowicz-Ruszkowska, A (2013). Zanikanie? Trajektorie tożsamości kobiet z niepełnosprawnością. (s. 278-297; 180-204) Wyd. APS: Warszawa.
Szonyi, K i Gustavsson, A (2003). Dorastając w Szwecji z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną – narracje o niepełnosprawności intelektualnej. (s.221-263). W: Gustavsson, A, Tossebro, J., Zakrzewska-Manterys E. Niepełnosprawność intelektualna a style życia. IFIS PAN: Warszawa.
Szumski, G. (2010). Wokół edukacji włączającej (s. 50-64). Wydawnictwo APS: Warszawa.
Szumski, G., Smogorzewska, J., & Karwowski, M. (2017). Academic achievement of students without special educational needs in inclusive classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 21, 33- 54
Twardowski, A. (2017). Koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka skoncentrowanego na interakcjach rodzice–dziecko. (s.44-61). W: Głodkowska, Konieczna, Piotrowicz, & Walczak (red.), Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju. Wyd. APS: Warszawa.
Mitchell, D. (2016). Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej. Strategie nauczania poparte badaniami. (s.66-78, 120-133; 222-230). Harmonia: Gdańsk.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: