PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF A SOFT SKILLS TRAINER 2300-MS3-TKM-RZT
The aim of the classes is to develop the students’ knowledge, skills and social competences necessary to independently design their professional development as a soft skills trainer, taking into account the skills which they already have and the ones they need to acquire.
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
Knowledge: the student can describe
sources of professional development of a soft skills trainer
forms of trainer's professional development
skills: the student is able to
find forms of professional development appropriate to the particular career stage
define their own values related to the work of a trainer
diagnose their own professional competences involved in the work of a trainer
plan the development of the trainer's individual professional competences
construct a plan for the individual professional development of the trainer
social competences: the student
is aware of the need for lifelong learning
provides for the limitations and difficulties in the professional development of the trainer
Assessment criteria
creating one's own professional development plan
Bibliography
prace dostępne online: BUW
Woźniak J. (2013), Rekrutacja. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/96768
Garski K., Kruszewska M. (2009), Jak się wyszkolić, by szkolić innych. Wprowadzenie w problematykę zawodu trenera, Copyright by Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009 Dostęp: https://www.parp.gov.pl/files/74/81/305/6753.pdf
Orzechowski J., Śmieja M. (2008), red.nauk.)Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/806
Parsloe E., Leedham M. (2018)Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN Warszawa Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/196349
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online
Bańka A. (2012), Zarządzanie potencjałem społecznym w nowoczesnej organizacji, Wydawnictwo Novum, Płock.
Klementowska A., Pietrulewicz B. red.nauk. (2017), Edukacja i praca w procesie rozwoju zawodowego, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego : Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauk o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
Noworol Cz. (2014), Skala Kompetencji Praktycznych, Narodowe Forum Doradztwa Kariery, Warszawa.
Pietrulewicz B., Baron-Polańczyk E., Klementowska A. red. nauk. (2013), Praca i rozwój zawodowy w warunkach współczesnych przemian, Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Profesjologicznego: Instytut Inżynierii Bezpieczeństwa i Nauki o Pracy. Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra.
Sidor-Rządkowska M.(2018), Coaching kariery : doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy, Wolters Kluwer, Warszawa.
Becker-Pestka D., Kołodziej J., Pujer K. (2017), Rozwój osobisty i zawodowy. Wybrane problemy teorii i praktyki. Monografia, Wydawnictwo Exante, Wrocław.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: