MS1 - Competency training. Decision-making, risks and problem solving 2300-MS1-TKM-TK-D
The topics of classes are such issues as:
1. heuristics and cognitive errors in the trainer’s decision-making process
2. determine the influence of rationality, emotion and intuition on the decision-making process
3. decision-making strategies
4. techniques supporting the decision-making process
5. the typical risks associated with decision-making
6. methods of limiting the influence of cognitive errors on the trainer's decisions
7. indicate the effects and consequences of decisiveness and indecisiveness in the work of the trainer.
8. determine the impact of the leadership style on decision making
9. organizes teamwork in solving problems
10. seeks, collects and analyses the information involved in decision-making situations.
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Mode
Learning outcomes
knowledge: the student can
1. describe the problem and problematic situations in the trainer's work
2. list and describe the heuristics and cognitive errors in the trainer’s decision-making process
3. determine the influence of rationality, emotion and intuition on the decision-making process
4. describe decision-making strategies
5. describe techniques supporting the decision-making process
skills: the student is able to
1. recognize the typical risks associated with decision-making
2. apply methods of limiting the influence of cognitive errors on the trainer's decisions
3. justify the choice of a decision making tool for the specific problematic situation
4. indicate the effects and consequences of decisiveness and indecisiveness in the work of the trainer.
5. determine the impact of the leadership style on decision making
social competences: the student
1. updates his/her knowledge and skills
2. organizes teamwork in solving problems
3. seeks, collects and analyses the information involved in decision-making situations
4. masters cause-and-effect thinking
Assessment criteria
A. 100% presence
B. Active participation during the course
C. Preparation of a decision-making project and presentation of it during the classes.
Bibliography
Cabała P. (2014), Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji: wybrane zagadnienia. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków.
Kahneman D. (2012), Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.
Mackin D. (2011), Budowanie zespołu: zestaw narzędzi. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
Malewska K. (2018), Intuicja w podejmowaniu decyzji kierowniczych. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań.
Steinhouse R. (2012), Podejmowanie decyzji: co trzeba wiedzieć, robić i mówić, aby podejmować właściwe decyzje. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Torój M. (2016), Praca z grupą szkoleniową: wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć, sukces, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot.
Tyszka T. (2000), Psychologiczne pułapki oceniania i podejmowania decyzji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Żak R., Matras J. (2018), Trener w rolach głównych. Podręcznik pracy trenera, PWN, Warszawa.
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja
Notes
Term 2024Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy zarejestrowani, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Term 2025Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy zarejestrowani, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: