Leadership in trainer's work 2300-MS1-TKM-KK-PP
The topics of classes are such issues as:
1. Leadership as a process
2. Features and determines leadership in competences context
3. Evolution of a leadership process
4. Individual and non-individual conditions of effective leadership
5. Leader’s responsibilities at every stage of the training: preparation, implementation and evaluation
6. Leadership capacity and planning for its development
7. Ethical behavior in the work of a trainer
Course coordinators
Mode
Learning outcomes
knowledge: the student
1. characterizes leadership process
2. indicates features and determines leadership in competences context
3. knows the evolution of a leadership process
4. knows individual and non-individual conditions of effective leadership
skills: the student can
1. define tasks and propose optimal leadership behavior and indicate the potential effect of the decision,
2. at every stage of the training: preparation, implementation and evaluation
3. analyze his/her own leadership potential and plan its development
social competences: the student
1. understands the need for updating his/her knowledge and improving his/her skills in leading others
2. appreciates the importance of ethical behavior in the work of a trainer
Assessment criteria
A. Presence and active participation in classes.
B. Preparation and presentation of a project during the classes.
C. Up to 2 absences.
Bibliography
Russell E. Palmer R. (2010), Przywództwo doskonałe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa,
Petrie N. (2018), White Paper – Future Trends in Leadership Development, SparksGRP/Center for Creative Leadership.
Gurdjian P., Halbeisen T., Lane K. (2016), Why leadership-development programs fail, McKinsey Global Institute.
Koźmiński A. (2013), Ograniczone przywództwo. Studium empiryczne, Poltext, Warszawa.
Sztompka P.(2012), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków.
Havard A. (2011), Etyka przywódcy, MSM Studio, Gdańsk.
Drzewiecki A., Chełmiński D., Kubica E. (2011), Dobre przywództwo, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa.
Kouzes J.M., Posner B.Z. (2010), Przywództwo i jego wyzwania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Haman W., Gut J. (2015), Psychologia szefa, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
Maxwell J.C. (2014), Przywództwo. Złote zasady, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
literatura dostępna online:
Boroch R., Chmielecka M. (2017), Przywództwo w świetle etyki stosowanej.
Zastosowanie coachingu w procesie kształcenia liderów (przywódców)
dostęp:https://www.researchgate.net/publication/321059220_Przywodztwo_w_swietle_etyki_stosowanej_Zastosowanie_coachingu_w_procesie_ksztalcenia_liderow_przywodcow
Mrówka R. (2018), Wyzwania współczesnych przywódców organizacji gospodarczych dostęp: https://ssl-kolegia.sgh.waw.pl/pl/KZiF/struktura/KTZ/Documents/Wyzwania_wspolczesnych_przywodcow_organizacji_gospodarczych.pdf
Blanchard K. (2016), Przywództwo wyższego stopnia. Blanchard o przywództwie i tworzeniu efektywnych organizacji, PWN, Warszawa. Dostęp: http://han.buw.uw.edu.pl/han/libra/https/libra.ibuk.pl/book/5550
Wybrane artykuły z czasopism: Edukacja Dorosłych, Rocznik Andragogiczny, Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja dostępne online
Notes
Term 2024Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy przyjęci, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Term 2025Z:
Na zajęcia zostali wpisani wszyscy przyjęci, ale o ostatecznym przyjęciu decyduje rozmowa kwalifikacyjna. |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: