Methodology for individual classes 2300-J-PS-MM-ZI
The content of the course deals with specialised methods of developing personal, communicative and social competences; principles of organising individual classes, as well as the teacher's tasks at different educational stages; principles and rules of didactic and educational work; aims, educational content, didactic means, educational methods, forms of organising individual classes, methodological support of the teacher, strategies of organising classes in different forms of education of students with intellectual disabilities, methodical aspects of educational errors and the role of cooperation with the family, teachers and specialists.
Course coordinators
Bibliography
Chrzanowska I. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, IMPULS, 2015
Pietras, Bobińska, Gałecki (red.). Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wyd. Continuo, 2012
Kubiak, Jakoniuk-Diallo. Człowiek niepełnosprawny w otoczeniu społecznym. Wyd. Difin, 2011
Rzeźnicka-Krupa. Społeczne ontologie niepełnosprawności. Ciało tożsamość performatywność. Wyd. Impuls, 2019
Zasępa (red.) Niepełnosprawność intelektualna. Poznanie i wspieranie. Wyd. APS, 2020
Hajnicz, Konieczna (red.) Indywidualne wsparcie edukacyjne. Wyd. APS, 2015
Głodkowska (red.) Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyd. APS, 2012
Parys, Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wyd. Impuls, 2013
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: