Methodology of education and upbringing of students with moderate and severe intellectual disabilities 2300-J-PS-MM-UI
The contents of the classes concern specialised methods of developing personal, communicative and social competences; principles of organising classes covering education and upbringing, as well as the teacher's tasks at different educational stages; principles and rules of didactic and educational work; goals, educational contents, didactic means, educational methods, forms of organising remedial classes, strategies of organising classes in various forms of education of students with intellectual disabilities, methodical aspects of designing classes and documentation of a student with moderate and severe disabilities.
Course coordinators
Bibliography
Chrzanowska I. Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, IMPULS, 2015
Pietras, Bobińska, Gałecki (red.). Niepełnosprawność intelektualna – etiopatogeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wyd. Continuo, 2012
Kubiak, Jakoniuk-Diallo. Człowiek niepełnosprawny w otoczeniu społecznym. Wyd. Difin, 2011
Rzeźnicka-Krupa. Społeczne ontologie niepełnosprawności. Ciało tożsamość performatywność. Wyd. Impuls, 2019
Zasępa (red.) Niepełnosprawność intelektualna. Poznanie i wspieranie. Wyd. APS, 2020
Hajnicz, Konieczna (red.) Indywidualne wsparcie edukacyjne. Wyd. APS, 2015
Głodkowska (red.) Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyd. APS, 2012
Parys, Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wyd. Impuls, 2013
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: