European Marketing 2105-PP-L-D5MAEU
The seminar is to introduce students to the subject of marketing. One of the main threads of consideration is the types of marketing.
The seminar will enable students not only to familiarize themselves with theoretical knowledge, but also to use it in practice. During the classes, students carry out commissioned work related to the topic of classes. Group tasks are planned to activate the group.
Estimated, total number of hours that the student must spend on achieving the learning outcomes defined for the subject:
Seminar: 30 hours;
Independent preparation for classes, including implementation of tasks: 20 hours;
Preparation of the thesis required to pass the subject: 15 hours;
Total: 65 hours.
Course coordinators
Mode
Assessment criteria
RULES FOR ASSESSING THE COURSE:
The prerequisite for obtaining a pass is attendance. The final grade results from the sum of points obtained for:
1. Ongoing preparation - preparation of works commissioned in groups of 3 (60 points, each of the presentations of 10 points) - 60 points;
2. Preparation in a presentation on one of the topics in groups of 3 - 20 points;
3. Activity - max 10 points. (you can get 2 points for each class).
ABSENCE ON CLASSES IS NOT A REASON FOR NOT PREPARING TASKS !!!!!
WORKS SHOULD BE SUBMITTED BY THE DEADLINE FOR THEIR IMPLEMENTATION.
To obtain a pass, a student must obtain at least 50% of the points of the current preparation and presentation.
ATTENTION:
Students with ITZ or ITS are required to contact the teacher by the end of October in order to determine the individual rules for passing the course. In the event of failure to submit by the indicated deadline, the student will not be credited with the subject.
Bibliography
LITERATURA PODSTAWOWA:
Duliniec E., Marketing międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.
Dopieralska J., Nie tylko jednostki, czyli marki na pomoc Ukrainie, Nowy Marketing 2022, https://nowymarketing.pl/a/36891,nie-tylko-jednostki-czyli-marki-na-pomoc-ukrainie
Kotler P., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2005.
Justyna Aleksandrzak, Content przyjazny ludziom i robotom, „Marketing w Praktyce” nr 6 / 2018,
Ulatowska A., Rolka wełny w socialu, „Marketing w Praktyce” nr 1 / 2020,
Czego uczą nas duże marki (redakcja) „Marketing w Praktyce” nr 8 / 2019
Mogiła A., Zaczyk M., Od marki ikonicznej po pożądaną, „Marketing w Praktyce” nr 3 / 2019,
essential guide to marketing in a digital world, 2013. https://www.redandyellow.co.za/wp-content/uploads/emarketing_textbook_download.pdf
Sznajder A., Marketing sportu, Warszawa 2012.
Dziewanowska K., Kacprzak A., Marketing doświadczeń, WN PWN, Warszawa 2013.
Boguszewicz-Kreft M. (2013), Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu, Warszawa.
Pabian, A. M. (2019). Marketing zmysłów jako koncepcja multisensorycznego oddziaływania na konsumentów. Marketing i Rynek, (7), 31-40.
Hye Jin Yoon, Mina Lee. (2023) A femvertising campaign always #LikeAGirl: video responses and audience interactions on YouTube. Journal of Gender Studies 32:5, pages 415-426.
Minjung Park, Jayoung Koo, Do Yuon Kim. (2023) Femvertising of luxury brands: Message concreteness, authenticity, and involvement. Journal of Global Fashion Marketing 14:3, pages 243-262.
Kończak J. (2022) Wizerunek kobiety w reklamie. Raport z badań. Media Biznes Kultura:2 (13), pages 89-106.
Sammis K., Lincoln C., Pomponi S., Influencer Marketing For Dummies, Hoboken 2016.
Fabijańczyk J., Cupriak A., Influencer marketing - praktycznie, 2016.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2003.
Bishop B., Marketing globalny ery cyfrowej, PWE, Warszawa 2001.
Cwalina W., Falkowski A., Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Warszawa 2005.
Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i Finanse”, Warszawa 2002.
Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001.
Kotler P., Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo PSB, Kraków 1999.
Levinson J. C., Marketing partyzancki, Warszawa 2011.
Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków 2002.
Mruk H., Komunikowanie w marketingu: praca zbiorowa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.
Mruk H., Marketing sportowy – Teoria i Praktyka, Poznań 2004.
Pietrasieński P., Międzynarodowe strategie marketingowe, Seria „Marketing bez tajemnic”, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.
Porter M.E., The Strategic Role of International Marketing: Journal of Consumer Marketing. Vol.3 No.2.
Rogoziński K. (red.), Marketing usług na przykładach, Łódź 2001.
Sznajder A., Marketing wirtualny, Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, roz. 6.
Walczak R., Prawne aspekty reklamy w ustawodawstwie polskim, europejskim i międzynarodowym – orzecznictwo, Polskie Wydawnictwo Prawnicze „Juris”, Warszawa- Poznań 2001.
Notes
Term 2023Z:
None |
Term 2024Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: