Marketing managment 2102-M-D2ZAMA-MP
The aim of the course is to provide students with basic, systematic knowledge of marketing management and planning. The specific learning objectives include the following knowledge:
• assimilation of basic knowledge related to marketing in the company, brand marketing, political marketing,
• understanding of the basic concepts of marketing and management and marketing planning,
• knowledge of basic marketing management and planning methods.
Term 2024L:
None |
Type of course
Prerequisites (description)
Course coordinators
Learning outcomes
937/5000
KNOWLEDGE
EK1. Has knowledge from a modern perspective about selected local and global political and social problems (W07)
SKILLS
EK2. Has the ability to understand the causes and course of and forecasting phenomena related to the political and social sphere; can explain the functions of socio-political structures in contemporary societies (U02).
EK3. - Student is able to use basic theoretical approaches and use research methods and techniques used in marketing research to diagnose and forecast various phenomena in the policy area (U05).
EK4 - Has an extended ability to present own ideas, justify them and confront the views of other students during problem discussions and brainstorming (U09).
POWERS
EK5. - Has the need to further supplement knowledge, is interested in aspects related to management and marketing planning (K07).
Assessment criteria
The condition for receiving the credit is obtaining a minimum of 8 points from the final test and attendance (one absence is allowed). Very good "with an exclamation mark" will be awarded to a student who obtains the maximum number of points in the final colloquium, substantive activity in class, attendance and additionally prepares a paper or summary - in agreement with the teacher.
Bibliography
G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Warszawa 2002, rozdział 2.2, 2.3, 2.4, s. 42-66.
• G. A. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, rozdział 3.1 Badania marketingowe – cykl etapów, s. 99-104.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 1.3 Czy badania są niezbędne i kto je powinien prowadzić, s. 24 od akapitu „Część badań…” -27.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 1.1 Promocja a badania, s. 7 – 13.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, s. 9 – 10 (powt.), rozdział 2.3 Segmentacja i badania służące identyfikacji klienta, s. 51-56.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, fragment o skalowaniu wielowymiarowym s. 36 – 39.
• J. Garlicki, Badania przedpromocyjne i skuteczności promocji, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1995, rozdział 4 Techniki realizacji badań marketingowych, s. 87–104.
• K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 1, s. 15-33.
• K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, rozdz. 3.2, 4.5, 4.6, s. 91-100 oraz s. 191-220.
• K. Przybyłowski, S. W. Hartley, R. A. Kerin, W. Rudelius, Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 1998, rozdz. 7, s. 196-203.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 1, rozdz. 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, s. 1-31 i 141-143 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 1 Koncepcja marketingu w XXI wieku, s. 4-29.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 2, s. 122 - 128 i 158-181 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 5 Gromadzenie informacji i mierzenie popytu, podrozdział Elementy nowoczesnego systemu informacji marketingowych, podrozdział System dokumentacji w firmie, podrozdział System wywiadu marketingowego, s.122-141.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 2, Rozpoznawanie segmentów rynku… s. 278-305 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 1995, rozdział 11 Pozycjonowanie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu, s. 307-347.
• Ph. Kotler, Marketing, Wydawnictwo REBIS, Warszawa 2005, część 3, Pozycjonowanie i różnicowanie oferty rynkowej w cyklu życia produktu, s. 307-347 lub Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. REBIS, Warszawa 1995, rozdz. 12 Rozwój nowych ofert rynkowych, s. 348 – 384.
Term 2024L:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: