Advertising Essentials 2101-1DM7PORE
Basic information about advertising and related concepts where important part is played by persuasive actions, such as propaganda and public relations. The history of advertisement and vocabulary used in this domain. The distribution channels of advertising content. The important of packaging in advertisement and the significance of brand and trademark in advertising messages. External advertising - the rules of applying and reception assessment. Basic indicators used in adverting, mostly GRPs and CPM. Systems and computer applications supporting planning and realization of advertisement campaigns. Adverting agency as a basic institution in advertising. The assessment of reception and influence of the advertising content on their receivers. Persuasive techniques used in advertising.
Type of course
Bibliography
Altkorn J. (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1998.
Beliczyński Jan, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Antykwa, Kraków 1999.
Bruneau Edmond A., Recepta na reklamę, Ryton Interrnational, Warszawa 1991.
Budzyński W., Reklama, Techniki Skutecznej Perswazji, Poltext, Warszawa 1999.
Carpenter Ph., E-brands, WIG -Press, Warszawa 2001.
Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, PWE, Warszawa 2001.
Dennison D., Tobey L., Podręcznik reklamy. Jak zdobyć rozgłos nie wydając fortuny na reklamę, M.B. A. Lublin 1994.
Domański T., Skuteczna reklama i promocja, Poltex, Warszawa 1993.
Gajlewicz M., Słownik angielskich pojęć z dziedziny reklamy, ProScript, Warszawa 1994.
Goślicki J., Sztuka reklamy, Wyd. Naukowe DWN, Kraków 1993.
Jachnis A., Terelak J.F., Psychologia Konsumenta i Reklamy, Oficyna Wydawnicza BRANTA, Bydgoszcz 1998.
Kall J., Reklama, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.
Kuśmierski S., Reklama jest sztuką, wyd. Tur, Warszawa 1996.
Kwarciak B., Co trzeba wiedzieć o reklamie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.
Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego. Dla twórców i odbiorców komunikatów reklamowych, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
Łodziana-Grabowska J., Efektywność reklamy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.
Nagłowski P., Smolak M., Od marketingu do reklamy, SORBOG Warszawa 1992.
White R., Reklama. Co to jest i jak się ją robi, Businessman Book, Warszawa 1993.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: