- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
SkillsBox: Poznaj kompetencje marketingowe 5300-SBKMRK-OG
Dla kogo?
Przedmiot będzie idealny dla osób, które:
● chciałyby dowiedzieć się, jak wygląda praca w sektorze marketingu,
● myślą o pracy w marketingu,
● chcą nabywać kompetencje w sposób praktyczny,
● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.
Jak będą wyglądały zajęcia?
Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.
Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.
Tematy zajęć:
● Wprowadzenie i prelekcja specjalisty na co dzień pracującego w branży marketingowej, omówienie kluczowych kompetencji, mapy branży, możliwości rozwojowych.
● Marketing 4.0
Wprowadzenie w teorię Marketingu 4.0 (w tym omówienie dotychczasowych form marketingu), zapoznanie z teorią orędownictwa, praktyczna perspektywa oraz praca na wybranych case study.
● Jak budować spójny wizerunek marki
Wprowadzenie oraz rozumienie pojęcia "Corporate Identity” - czyli całościowej identyfikacji wizualnej marki. Jak je budować samemu, jakie są podstawowe założenia, czego się wystrzegać. W trakcie zajęć uczestnicy postarają się sami stworzyć uproszczony logotyp oraz prostą identyfikację wizualną (layout prezentacji / wizytówki).
● Storytelling – jak tworzyć historie, które mogą „sprzedać” markę
Wprowadzenie do teorii świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą metafory czy „opowieści z życia wziętych”. W trakcie warsztatu pokazanie różnych metod budowania historii.
● Trening Kreatywności – źródło inspiracji, ćwiczenia na kreatywność.
Trening kreatywności, TRIZ - kreatywność i innowacyjność (wstęp), jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność
● Jak mówić, żeby być słyszanym – trening skutecznej komunikacji
Celem warsztatu jest pokazanie zarówno czym jest komunikacja (między innymi na przykładzie teorii von Thuna) ale również jak ją efektywnie uskuteczniać w różnych sytuacjach, zarówno rozmów czy przy tworzeniu treści.
● Creative writing
Warsztat ma na celu zapoznać studentów nie z teorią literatury, ale praktycznymi narzędziami, które wspomogą ich w pisaniu efektownych tekstów. Główną osią zajęć będzie wykorzystanie tekstu w krótkich formach, tj. posty w social media, informacje prasowe. W trakcie zajęć pokazane zostaną zarówno popularne techniki jak i omówione zasady tworzenia treści, przykładowe case study.
● Narzędzia dla marketingowców / zamknięcie semestru i wręczenie certyfikatów
Przegląd najciekawszych aplikacji, bez których dziś trudno wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych zarówno z obszarów tj. social media, kreacja czy analityka. Przykładowe narzędzia: flipboard, feedly, quora, canva, aviary, etc. W trakcie zajęć praca na wybranym case study.
Czego się nauczycie?
● czym jest Marketing 4.0,
● jakie są narzędzia dla marketingowców,
● jak budować wizerunek marki,
● czym jest creative writing,
● jak być kreatywnym.
Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl
Efekty kształcenia
Wiedza:
PIII/W 30 Zna formy i instrumenty marketingu pozainternetowego.
PIII/W 29 Wie na czym polega marketing internetowy i zna narzędzia komunikacji internetowej.
PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.
Umiejętności:
PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.
Kompetencje społeczne:
PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.
Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: