BA Seminar: American Politics Domestic and Foreign: Culture, Institutions and Leadership (Seminarium licencjackie: Amerykańska polityka wewnętrzna i zagraniczna: Kultura, instytucje i przywództwo) 4219-ZS031
Zajęcia prowadzone są w małych grupach lub w formie konsultacji dostosowanych do stopnia zaawansowania realizacji projektu badawczego przez poszczególnych studentów.
ROZKŁAD ZAJĘĆ:
Tydzień 1 i 2. Prezentacja zatwierdzonego projektu badawczego na forum grupy (Luty)
Tydzień 3 – 5. Konsultacje z opiekunem pracy według wcześniej ustalonego harmonogramu wynikającego ze stopnie zaawansowania badań. (Marzec 8, 15, 22)
Przerwa wielkanocna
Tydzień 7 – 9. Praca w mniejszych grupach zgodnych z tematyką projektów badawczych. Studenci pokrewnych tematów wzajemnie dyskutują o swoich tekstach. Konsultacje indywidualne na temat napisanych części pracy licencjackiej (Kwiecień 12, 19, 26)
Przerwa majowa i Juwenalia. (Maj 3, 10)
Prezentacja wykonanych badań. Konsultacje indywidualne w zależności od stopnia zaawansowania realizacji projektu badawczego. (Maj 17, 24;
Dzień rektorski Maj 31
UWAGA: ZŁOŻENIE GOTOWEJ PRACY LICENCJACKIEJ NAJPÓŹNIEJ W DNIU 5.06.2024
Konsultacje indywidualne w zależności od stopnia zaawansowania realizacji projektu badawczego ze studentami, którzy nie składają pracy w pierwszym terminie. Prezentacja wykonanych badań. (Czerwiec 7, 14).
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EFEKTY KSZTAŁCENIA: Po ukończeniu tego kursu student:
1. WIEDZA:
- znajomość koncepcji o teorii w wybranej dziedzinie;
- poznają metody badań jakościowych;
- nauczą się czytać teksty naukowe z dziedziny politologii;
- rozumieją znaczenie nauki we współczesnym świecie;
- mają pogłębioną wiedzę na temat współzależności kultury i polityki;
- znają zaawansowaną terminologię w dziedzinie swoich badań, rozpoznają złożone relacje między zjawiskami politycznymi i społecznymi;
2. UMIEJĘTNOŚCI:
- odczytywanie wyników badań jakościowych;
- zadawać pytania naukowe, rozumieć sposób w jaki nauka może pomóc zrozumieć rzeczywistość;
- budować projekt badawczy i wyszukiwać materiały źródłowe i opracowania;
- potrafią interpretować teksty naukowe i zajmować krytyczny wobec nich stosunek;
- formułują własne hipotezy badawcze;
- przygotowują pisemne i ustne raporty z badań;
- piszą dłuższe teksty naukowe;
3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- potrafią samodzielnie wyznaczyć zadania do wykonania i dostosować do nich działania;
- przygotowują projekty z wykorzystaniem poprzednio zdobytej wiedzy co pokazuje, że uczenie jest procesem ciągłym;
- popularyzują wiedzę występując publicznie z wynikami badań;
- sprawnie posługują się językiem angielskim dla przekazania zaawansowanych treści naukowych.
Kryteria oceniania
ZAL za złożenie pracy licencjackiej.
Literatura
różnorodne teksty poświęcone metodologii nauk społecznych:
Wayne Booth, Gregory Colomb, Joseph Williams, The Craft of Research
James Lester, James Lester jr Writing Research Papers - A Complete Guide
Earl Babbie The Practice of Social Research. 9th Edition.
http://csr-d.pl/wp-content/uploads/2015/02/Earl-Babbie-Badania-Spo%C5%82eczne-w-Praktyce.pdf
Phillips Shively, The Craft of Political Research any edition
https://edisciplinas.usp.br/pluginfile.php/4250035/mod_folder/content/0/Textos/Shively%2C%20The%20Craft%20of%20Political%20Research.pdf?forcedownload=1
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: