- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Kreowanie lokalnych polityk publicznych-OGUN 4208-Klpp-OG
W ramach zajęć studenci dowiedzą się, że polityka to może być polity, politics albo policy. Zostaną zapoznani z koncepcją cyklu polityk publicznych – jego poszczególnych etapów, spotykanych na nich wyzwań i wykorzystywanych narzędzi by sobie z nimi radzić.
Zagadnienia wokół których organizowane będą zajęcia to:
• interwencje publiczne jako teorie,
• problemy publiczne - sposoby ich identyfikacji i typologie;
• reżimy decyzyjne i wiedza potrzebna do podjęcia decyzji w ramach każdego nich;
• klasyfikacje instrumentów interwencji publicznych,
• analizy interesów i interesariuszy;
• konsultacje jako metoda wartościowania polityki.
Zajęcia pozwolą zaznajomić się z popularnymi obecnie tematami polityk behawioralnych, ko-kreacji polityk, czy transferu rozwiązań.
Zagadnienia teoretyczne będą w miarę możliwości osadzane w praktycznym kontekście interwencji realizowanych na szczeblu samorządu lokalnego i regionalnego.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student…
(1) Zna zasady strukturyzacji typowych problemów regionalnych i lokalnych polityk publicznych (K_W01).
(2) Zna podstawowe klasyfikacje instrumentów polityk publicznych (K_W01).
(3) Wymienia najważniejsze heurystyki i błędy poznawcze leżące u podstaw projektowania nowoczesnych polityk (K_W01)
W zakresie umiejętności student…
(1) Projektuje i analizuje interwencję z wykorzystaniem zasad modelu logicznego (K_U03).
(2) Identyfikuje problemy i dobiera odpowiednie narzędzia polityk publicznych (K_U03)
(3) Pozyskuje i krytycznie dobiera dane z literatury, baz danych, innych źródeł także w języku obcym na potrzeby projektowania interwencji publicznej i jej analizy (K_U01).
(4) pracuje w zespole nad rozwiązaniem przykładowych problemów rozwojowych (K_U09).
(5) organizuje pracę w ramach grupy i planuje rozwiązania (K_U09).
(6) krytycznie dyskutuje nad wynikami pracy innych grup, odnosi się do uwag prowadzącego i kolegów w stosunku do własnej prezentacji, zastosowanych metod, sposobów wnioskowania i argumentowania (K_U09).
Kryteria oceniania
Podstawę oceny stanowią: wyniki prac zespołowych i indywidualnych (80%), indywidualna aktywność na zajęciach (20%).
Literatura
1. Dunn W.N (2014) Public Policy Analysis. Pearson Education Limited, Essex.
2. Hill M. (2013) The Public Policy Process. Routledge, London.
3. Zybała A. (2012) Polityki publiczne. KSAP, Warszawa
4. Olejniczak, K. (2014). “Modele logiczne”; w: Ledzion, B., Olejniczak, K. & Rok, J. (ed.) Jak wzmacniać organizacyjne uczenie się w administracji rządowej, p.21-41. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
5. Shafir, E. (2013). (ed.) The Behavioral Foundations of Public Policy. Princeton University Press, Princeton.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: