Gramatyka praktyczna-2 4102-4M1S-GP2
Celem zajęć jest wyćwiczenie poprawnego stosowania w kontekście form gramatycznych objętych tematyką zajęć.
Tematyka zajęć
1. Użycie trybu subjonctif.
2. Wyrażanie relacji przyzwolenia.
3. Participe présent i adjectif verbal
4. Wyrażanie relacji
- celu
- porównania
5. Użycie strony biernej
6. Zgoda participe passé
Spójniki podrzędne i współrzędne, konstrukcje z rzeczownikiem i bezokolicznikiem, inne struktury zdaniowe wyrażające daną relację logiczną.
Nakład pracy studenta:
ECTS 1,5 przyznawane jak poniżej:
- godziny kontaktowe, obecność na zajęciach = 0,5 ECTS (30h)
- przygotowanie do zajęć, aktywny udział w zajęciach =
0,5 ECTS (20h)
- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie = 0,5 ECTS (10h)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
Wiedza: student zna i rozumie:
- wybrane zagadnienia z dziedziny gramatyki języka francuskiego (K_W02)
- podstawową terminologię z zakresu gramatyki języka francuskiego (K_W03)
Umiejętności: student potrafi:
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w zakresie znajomości i stosowania reguł gramatycznych (K_U01)
- wykorzystując podstawowe umiejętności organizacyjne planować i realizować zadania związane z nauczaniem wymowy języka francuskiego (K_U24)
- samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności związane z uczeniem się i nauczaniem poprawnej wymowy języka francuskiego z różnych źródeł (K_U26)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
- uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych w zakresie gramatyki języka francuskiego przez całe życie (K_K01)
- odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie zadania w zakresie nauczania gramatyki języka francuskiego (K_07)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach ; powyżej 4 nieobecności (usprawiedliwionych lub nie) student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać
b) kartkówki po 2 tematach. Pozytywna ocena min. 60% pkt.
Kryteria oceny (przeliczane na 20 pkt)
12 – 13 pkt: dostateczny
14 : dostateczny plus
15 – 16: dobry
17: dobry plus
18 – 19 bardzo dobry
20: bardzo dobry plus
c) warunek konieczny: oddanie ćwiczeń z tematów przeznaczonych do pracy w domu
d) jeśli wszystkie kartkówki są zaliczone (= ocena pozytywna), zaliczenie końcowe: średnia z uzyskanych ocen.
Literatura
1. Akyüz, A., et alli, 2015, Grammaire du français A1 - B1, Paris : Hachette FLE
2. Beaulieu, Ch., 2007, Exercices de grammaire B1, Je pratique, Paris : Didier
3. Delatour Y, et alli, 2005, Les 500 exercices de grammaire B1, Paris : Hachette FLE
4. De Salin G-D., Santomauro A., 2008, Cour de grammaire française. Activités niveau 1 et 2, Paris : Didier
5. Glaud L., et alli, 2015, Grammaire essentielle du français, 100% FLE B1, Paris : Didier
6. Delatour Y, et alli, 2007, Les 500 exercices de grammaire B2, Paris : Hachette FLE
7. Przestaszewski, L., Rudawska, J., 2005, Gramatyka języka francuskiego dla wszystkich, Warszawa: Exlibris.
8. Przestaszewski, L., 2012, Gramatyka języka francuskiego, Warszawa: Wiedza Powszechna.
9. Delatour, Y., et alli. 2004, Nouvelle grammaire du français. Cours de civilisation française de la Sorbonne, Paris: Hachette
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: