PNJF-A-komunikacja ustna 4102-2M1S-PNJF-KU
Semestr letni
Proponowane tematy:
1. Przedstawianie i opisywanie osób.
2. Opis współczesnej rodziny francuskiej.
3. Opisywanie miejsc, w tym miejsca zamieszkania.
4. Tradycje kulinarne Francji.
5. Rozwój mediów we Francji.
6. Zycie kulturalne we Francji.
Zajęcia odbywają się według tego samego schematu
- rozgrzewka językowa prowadzona przez studenta
- zaprezentowanie informacji usłyszanych w radio w ramach wykonania zadania domowego
- ćwiczenia wprowadzające do pracy z tekstem
- wspólne sprawdzenie rozumienia
- praca w grupach przy realizacji różnorodnych zadań takich jak: wywiad z kolegą, stworzenie sloganu reklamowego, debata...; praca w grupach ma na celu zwiększenie możliwości komunikacji ustnej na zajęciach, praca własna tekstami z prasy francuskiej, dostępnymi w internecie, np. Le Monde, le Figaro, la Croix, Liberation , etc.
- dodatkowe ćwiczenia słownikowe
- zadanie pracy samodzielnej do domu - wyszukiwanie i przygotowanie do prezentacji ustnej na kolejnych zajęciach artykułów prasowych rozwijających treści omawiane na zajęciach
- sprawdzian zaliczeniowy
Punkty ECTS: 2 = 30 godzin przyznawane jak poniżej:
- godziny kontaktowe i obecności 1,5 pkt ECTS
- przygotowanie do zajęć, praca własna 0,25 pkt ECTS
- przygotowanie do zaliczenia/zaliczenie 0,25 pkt ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po zakończeniu procesu uczenia się student:
WIEDZA
1. ma uporządkowaną wiedzę na temat strategii wykorzystywanych przy rozwijaniu sprawności rozumienia tekstu pisanego I wypowiedzi ustnej (K_W01)
2. zna słownictwo I terminologię związane z poruszanymi na zajęciach tematami (K_W03)
UMIEJĘTNOŚCI
1. rozumie krótkie teksty o charakterze autentycznym, najczęściej artykuły prasowe, o różnorodnej tematyce, ale także recenzje filmów, książek, spektakli, debaty, piosenki – poziom wyjściowy wg Europejskiego Systemu Oceniania - A2+/ B1; poziom docelowy na koniec semestru letniego –B1+/ B2 (K_U01)
2. rozpoznaje formy języka potocznego mówionego i odróżnia je od form używanych w języku pisanym (K_U01)
3. rozpoznaje najważniejsze informacje w tekście i rozwija ustnie poruszane w nim treści, potrafi się do nich ustosunkować w wypowiedzi ustnej (K_U09)
4. potrafi zrelacjonować w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej różne punkty widzenia na dany temat (K_U12)
5. potrafi samodzielnie doskonalić swoje umiejętności z zakresu czytania tekstów w języku obcym I wypowiedzi ustnej na temat przedstawiony w tekście (K_U08)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1. potrafi współdziałać I pracować w grupie w trakcie przygotowywania wypowiedzi ustnej na zajęciach (K_K02)
2. potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań domowych (K_K03)
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach (student ma prawo do czterech nieobecności w semestrze. Zajęcia nie będą zaliczone jeśli student przekroczy limit nieobecności. W takim wypadku student będzie musiał powtarzać przedmiot )
b) punktualne przychodzenie na zajęcia ( czwarte I kolejne spóźnienia traktowane są jak nieobecność)
c) zaliczenie dwóch testów ze słownictwa z omawianych na zajęciach tekstów ( zalicza 60 % punktów) . Student ma prawo do poprawienia niezaliczonych prac dodatkowo raz w semestrze.
d) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych
e) końcowe zaliczenie pisemne:
- test ze znajomości kluczowego słownictwa zawartego w prezentowanych na zajęciach tekstach
f) końcowe zaliczenie ustne polegające na przedstawieniu krótkiej wypowiedzi ustnej na jeden z tematów z nagrań omawianych na zajęciach (zalicza 15 punktów na 25)
Literatura
1. Akyuz A. et all., Exercices de vocabulaire en contexte. Niveau intermédiaire, Hachette, Paris, 2000
2. Monnerie- Goarin A., Schmitt S., Santenoy S. Szarvas B., Metro Saint Michel 2, CLE Internationnal, Paris 2006
3. Heu E., Mabilat J.-J. Edito. Méthode français. Niveau B2 du CECR, ,Didier, Paris, 206
4. Miquel C., Vocabulaire progressif du français avec 250 exercices, CLE International, 1999
5. Parizet M.-L, Grandet E., Corsain M., Activités pour le Cadre Européan Commun de Référence, niveau B1, CLE International 2006
6. Pécheur J., Constanzo E., Molinié M., Campus 3. Méthode de français, CLE International, Paris, 2003
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: