Przygotowanie do nauczania drugiego przedmiotu - praktyczna nauka języka niemieckiego 4100-3SWZPNJN
Zajęcia mają na celu rozwijanie sprawności językowych na poziomie B1: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych, umiejętności rozumienia kompleksowych wypowiedzi na różne tematy; sprawność mówienia - swobodne wypowiadanie się w różnych sytuacjach życia codziennego i zawodowego, wyrażenie opinii, umiejętność argumentacji; sprawność pisania – różne formy tekstu, referaty oraz prezentacje - przedstawienie poglądów i ich uzasadnienie.
Zajęcia mają także na celu wprowadzenie i wyćwiczenie sprawnego posługiwania się językiem akademickim oraz językiem komunikacji lekcyjnej.
Zagadnienia leksykalne
Semestr zimowy:
1. Freundschaft
2. Beruf und Arbeit
3. Wohnen
4. Kundenservice
5. Zukunft
6. Einladungen
7. Beratung
8. Berufsfindung
9. Gesundheit
10. Verpasste Gelegenheiten
11. Glücksmomente
12. Feiern im Betrieb
Zagadnienia gramatyczne
• Konjunktionen: obwohl, trotzdem, falls
• Futur I
• Präteritum
• Konjunktionen da, während, bevor, obwohl, trotzdem
• Adjektivdeklination mit Komparativ und Superlativ
• Konjunktiv II Vergangenheit
• Relativsätze im Dativ und mit Präpositionen
Plusquamperfekt mit haben und sein, Konjunktion nachdem
• Genitiv, Adjektivdeklination im Genitiv, Präposition trotz
• Infinitiv mit zu
• Ausdrücke mit es
• Konjunktion nachdem
oraz Moodle-Kursraum
Nakład pracy studenta:
– 30 godzin uczestnictwa w ćwiczeniach,
– 90 godzin pracy własnej (przygotowanie do zajęć i testów, praca na platformie Moodle, praca konieczna do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się).
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
w sali
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student:
K_W03 zna podstawowe słownictwo i struktury gramatyczne z zakresu praktycznej nauki języka niemieckiego nawiązujące do przerabianych tematów
K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów potrzebnych do poszerzenia znajomości języka niemieckiego, np. poprzez przygotowywanie prezentacji czy odpowiedzi ustnych z wykorzystaniem powyższych źródeł
K_U02 umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności analizy, streszczenia, formułowania różnych wypowiedzi, referowania itd. w języku niemieckiego, korzystając z różnych źródeł (radio, internet, telewizja, prasa, kino) i nowoczesnych technologii (ICT)
K_U09 potrafi formułować wypowiedź ustną na zadany temat związany z programem zajęć ze szczególnym uwzględnieniem formułowania przyczynku do dyskusji, tez i wniosków, argumentowania, prowadzenia dyskusji z wykorzystaniem adekwatnego dla danego obszaru tematycznego słownictwa
K_U10 potrafi bez trudności rozumieć skomplikowane rozmowy i dyskusje, audycje radiowe na znane mu i omawiane na zajęciach tematy
K_U12 posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych, w języku niemieckim, dotyczących zagadnień omawianych na zajęciach, z wykorzystaniem różnych źródeł
K_U24 potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania,
K_K05 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia
Kryteria oceniania
Obowiązkowym kryterium oceny jest udział w Kursie Self access z jezyka niemieckiego (https://come.uw.edu.pl/) w wymiarze 30 godzin w semestrze: 20 godzin na platformie i 10 godzin w sali (zajęcia stacjonarne). Platforma jest dostępna dla wszystkich studentów obowiązkowo – zadaniem studenta jest rozwiązanie co najmniej 60% materiałów z platformy. Studenci, którzy nie zaliczyli zajęć Self access nie mogą uzyskać zaliczenie z PNJ do czasu zaliczenia zajęć na platformie.
Udział w zajęciach stacjonarnych z zakresu Self access jest fakultatywny
Elementy obowiązkowe w systemie oceniania:
• pisemne zadania domowe (większe teksty pisane w domu),
• wypowiedzi ustne – ustna aktywność na zajęciach,
• prace sprawdzające oraz testy, pisane na zajęciach,
• aktywność, obecność, przygotowanie do leksykalne zajęć – w tym przygotowanie tekstów, mniejszych zadań pisemnych itp.,
• przygotowywana, dłuższa wypowiedź studenta (może być przygotowana i przedstawiona w parach), np. prezentacja, krótki referat, mündliche Überprüfung,
• testy leksyklane
• systematyczne rozwiązywanie zadań z Arbeitsbuch
• praca w Moodle-Kursraum
• test semestralny (Abschlusstest)
Kryteria oceny:
– słownictwo
– treść: związek wypowiedzi z tematem, samodzielność, kompozycja wypowiedzi (celowość, logika, przejrzystość)
– poprawność gramatyczna
– poprawność fonetyczna
– płynność wypowiedzi
Sposób wyliczenia oceny za semestr
Ocena z PNJN jest wyliczana na podstawie ilości punktów lub ocen uzyskanych u wykładowcy oraz punktów z testu końcowego.
Na koniec semestru punkty uzyskane u wszystkich prowadzących oraz punkty z testu (Abschlusstest) są sumowane.
Aby zaliczyć semestr student musi:
- uzyskać minimum 60% punktów u każdego wykładowcy oraz
- uzyskać minimum 60% z testu.
Pod koniec semestru zimowego (ostatnie zajęcia lub inny ustalony na początku semestru ze studentami termin) odbywa się końcowy test zaliczeniowy. Test składa się z następujących części: słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, pisanie, słownictwo.
Praktyki zawodowe
Brak.
Literatura
Literatura obowiązkowa
- Menschen B1.1, B1.2: Arbeitsbuch und Kursbuch - Hueber Verlag
- www.hueber.de/Menschen
- www.hueber.de/Sicher
- Moodle-Kursraum
oraz
- Materiały przygotowane przez wykładowcę
- Artykuły ze strony internetowej: Deutsche Welle
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: