Nauka języka francuskiego 4100-1SNJFO
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu:
1.rozwijanie zdolności percepcji słuchowej studentów w odniesieniu do różnych typów materiałów audio zawartych w podręczniku oraz o charakterze autentycznym, wykorzystanie materiałów towarzyszących metodom FLE
2.ćwiczenie umiejętności słuchania selektywnego krótkich materiałów, ukierunkowane na wybór najważniejszych informacji (robienie notatek, wiązanie ze sobą istotnych informacji w celu ich przedstawienia w formie uporządkowanej wypowiedzi ustnej)
3.ćwiczenie umiejętności rozwijania poruszanych w nagraniu treści
4.ćwiczenie zdolności rozpoznawania form języka potocznego oraz odróżnianie form używanych w języku mówionym i pisanym.
Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem :
1.rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem, przy wykorzystaniu różnych typów tekstów zawartych w podręczniku oraz innych źródłach.
2.zapoznanie studentów ze strategiami czytania, niezbędnymi w rozwijaniu umiejętności rozumienia tekstów oryginalnych oraz ćwiczenie umiejętności dostosowania formy czytania do celu lektury
3.rozwijanie u studentów kompetencji warunkujących czytanie ze zrozumieniem, a mianowicie kompetencji: gramatycznej, leksykalnej i pragmatycznej ; ćwiczenie umiejętności wyławiania najważniejszych informacji z tekstu i organizowania ich w formie planu.
Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia:
1.rozwijanie umiejętności studentów w zakresie:
- formułowania pytań i precyzyjnych odpowiedzi
- prowadzenia rozmowy ( też telefonicznej) na tematy dotyczące życia codziennego
- przedstawiania własnego zdania na tematy poruszane przez omawiane teksty i nagrania z
podręcznika oraz inne
- przedstawiania krótkiej wypowiedzi na podstawie tematyki poruszanej w tekście lub w nagraniu
- zabierania głosu w dyskusji (obrona własnego zdania, precyzowanie myśli, przeciwstawienie się opinii przeciwnej);
2. ćwiczenie zdolności spójnej wypowiedzi ustnej na wybrany temat w języku obcym przy jednoczesnej kontroli poprawności językowej oraz fonetycznej na poziomie odpowiednio do poziomu znajomości języka.
Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania:
1. zapoznanie studentów z odpowiednimi wzorcami, których analiza struktury pozwoli im opanować pisanie krótkich listów, krótkich opisów, opowiadań, tekstu prezentującego własny punkt widzenia na podany temat i o określonej strukturze
2. wdrażanie studentów do ćwiczeń polegających na poprawianiu błędów językowych, rozwijanie i pogłębianie wiedzy studentów w zakresie poprawności gramatycznej i stylistycznej poprzez ćwiczenia transformacyjne.
W cyklu 2023Z:
Cele zajęć w zakresie rozumienia ze słuchu: Cele zajęć w zakresie czytania ze zrozumieniem : Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności mówienia: Cele zajęć w zakresie rozwijania sprawności pisania: |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza – student zna i rozumie
- procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego w języku francuskim - K_W16
- elementarne zasady i normy etyczne - K_W18
Umiejętności: student potrafi
- wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku francuskim - K _U01
- argumentować merytorycznie w języku francuskim z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski - K – U11
- porozumiewać się w języku francuskim z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U12
- w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku francuskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień K_U15
Kompetencje społeczne
- uczenia się przez całe życie K-K01
- refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia K_K02
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania – Podstawą zaliczenia ćwiczeń jest:
a) obecność na zajęciach: student ma prawo do 2 nieobecności na wszystkich zajęciach planowych przedmiotu w semestrze, po przekroczeniu tego progu nieobecności student traci prawo do zaliczania przedmiotu i musi go powtarzać. Obecności stanowią 10% oceny.
b) punktualne przychodzenie na zajęcia . Punktualność stanowi 5% oceny.
c) systematyczne wywiązywanie się z zadań domowych - 30% oceny na koniec semestru
d) pozytywne zaliczenie wszystkich prac kontrolnych i testów w semestrze- zalicza 60%, co stanowi 35% oceny na koniec semestru.
e) testy składają się pięciu części: gramatyka, słownictwo, słuchanie, czytanie, pisanie.
f) pozytywne zaliczenie wypowiedzi ustnej na koniec semestru z przygotowanych w domu tematów do opracowania i tekstów opracowywanych na miejscu w klasie (zalicza 15 punktów na 25) - 20% oceny końcowej.
Pozytywne zaliczenie wszystkich wymienionych elementów jest niezbędne, aby zaliczyć przedmiot.
W ramach przedmiotu NJF organizowane są obowiązkowe dla wszystkich studentów zajęcia self-access. Zajęcia obejmują 30 godzin w semestrze, w tym: 20 godzin zajęć zamieszczonych na platformie CKC oraz 10 godzin zajęć (5 spotkań) w formie zdalnej z udziałem wykładowcy. Każdy student jest zobowiązany wykonać minimum 60% zadań na platformie oraz uczestniczyć w zajęciach zdalnych.
Student ma prawo poprawiać niezaliczone sprawdziany i wypowiedź ustną dodatkowo raz w ostatnim tygodniu zajęć w semestrze.
Sposób zaliczenia – zaliczenie na ocenę :
60% -68%- ocena dostateczna
69%-76%- ocena dostateczny plus
77%-84%- ocena dobra
85%-92% - dobry plus
93%- 100%- bardzo dobry
Punkty ECTS 2
Literatura
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019
2. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Kalinowska E. , Sowa M. "C'est parti!2", Draco, 2019
3. Artykuły z prasy francuskojęzycznej, nagrania autentyczne radiowe i telewizyjne i ćwiczenia opracowane przez prowadzących zajęcia.
4. Dostępne słowniki francusko-francuskie.5. Materiały z innych metod do nauki języka francuskiego na poziomie A2.
5. 5. Ćwiczenia gramatyczne i leksykalne na poziomie A1/A2.
W cyklu 2023Z:
1. Piotrowska-Skrzypek M., Deckert M., Gajos M., Biele D. „C’est partii ! 1”, Draco, 2019 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: