Język włoski - poziom ponad średnio zaawansowany B2+, profil akademicki 4024-WLOAKAB2PLUS
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Aktywne uczestniczenie w wykładach i ćwiczeniach akademickich prowadzonych w języku włoskim:
Słuchanie
- student potrafi zrozumieć przedstawiony wykład globalnie oraz wyłowić szczegółowe informacje;
- student potrafi dokonać analizy i syntezy usłyszanego dyskursu akademickiego.
Czytanie
- student potrafi określić rodzaj napisanego tekstu;
- oddzielić przedstawione fakty od opinii autora i krytycznie odnieść się do tekstu;
- potrafi odnaleźć w tekście szczegółowe informacje;
- poszerza znajomość pól semantycznych oraz struktur gramatycznych charakteryzujących formalny rejestr językowy;
- potrafi dokonać analizy i interpretacji wykresów graficznych.
Mówienie
- student potrafi streścić ustnie informacje zawarte w tekście mówionym i pisanym, dokonać jego parafrazy;
- w wystąpieniach używa stylu odpowiedniego do konwencji akademickiej;
- potrafi sformułować własną opinię i dokonać jej argumentacji.
Interakcja
- student potrafi aktywnie uczestniczyć w debacie akademickiej przedstawiając i uzasadniając swój punkt widzenia;
- potrafi zadać pytania i wypowiedzieć przeciwstawną opinię odnosząc się do argumentacji innych uczestników dyskusji.
Pisanie
- student potrafi zredagować pismo w oparciu o konwencje stylistyczne charakteryzujące język akademicki posługując się odpowiednimi polami semantycznymi i strukturami gramatycznymi;
- potrafi napisać artykuł, abstrakt, raport, prowadzić korespondencję formalną.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: