Język hiszpański - poziom ponad średnio zaawansowany B2 +, profil akademicki 4024-HISAKAB2PLUS
Po kursie na tym poziomie student potrafi zrozumieć dłuższą wypowiedź, wykład oraz nawet złożoną dyskusję pod warunkiem, że temat wypowiedzi jest mu znany. Potrafi zrozumieć większość wiadomości i programów TV, dotyczących bieżących wydarzeń. Rozumie filmy w wersji oryginalnej, jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). Rozumie artykuły i reportaże dotyczące współczesnych problemów, których autorzy przestawiają szczegółowe opinie i argumenty. Jest w stanie zrozumieć współczesną prozę literacką. Potrafi porozumiewać się z płynnością i spontanicznością, która umożliwia normalną komunikację z rozmówcą posługującym się danym językiem jako ojczystym. Może brać czynny udział w dyskusji, wyjaśniając i podtrzymując swoje poglądy. Potrafi zaprezentować jasny i szczegółowy opis w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin związanych ze swoimi zainteresowaniami. Umie przedstawić swój pogląd na dany temat, podając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać przejrzysty, precyzyjny tekst na tematy związane ze swoimi zainteresowaniami. Umie napisać krótki esej lub sprawozdanie, przekazując informacje lub przedstawiając argumenty za i przeciw. Potrafi napisać list, podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Słuchanie
Po ukończeniu kursu student będzie potrafił:
- identyfikować główne i poboczne tematy wykładów, pogadanek, debat akademickich, dyskusji;
- odnieść się do przedstawionych treści;
- dokonać analizy i syntezy usłyszanego tekstu;
Mówienie
Po ukończeniu kursu student będzie umiał:
- streścić ustnie informacje, wyniki badań, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym;
- parafrazować tekst oryginalny;
formułuje wnioski i opinie w sposób jasny;
- używać odpowiedniego, zgodnego z konwencją stylu i sposobu prezentacji;
- korzystać ze zwrotów i technik retorycznych; korzystać z pozawerbalnych elementów prezentacji;
Czytanie
Po ukończeniu kursu student będzie potrafił:
- określić cel i odbiorcę danej publikacji;
- wyszukać przydatne mu informacje w tekstach źródłowych, odszukać główną myśl całego tekstu i poszczególnych akapitów;
- przeczytać ze zrozumieniem i krytycznie przeanalizować tekst akademicki;
- analizować i interpretować przedstawione fakty i opinie;
- wyszukać i krytycznie ocenić użyte argumenty;
- odczytać znaczenie nieznanych mu słów z kontekstu;
- korzystać z różnego rodzaju słowników;
Interakcja słowna
Po ukończeniu kursu student będzie umiał:
- zabrać głos w dyskusji lub debacie naukowej, przedstawiając własne argumenty i opinie, zadając pytania;
- polemizować z argumentami innych rozmówców w sposób asertywny i zgodnie z konwencją;
Pisanie
Po ukończeniu kursu student będzie potrafił:
- streścić pisemnie informacje, wyniki badań, opinie i argumenty autora, zawarte w tekście naukowym, artykule opublikowanym w czasopiśmie fachowym, na podstawie sporządzonych notatek;
- napisać streszczenie/abstrakt własnej prezentacji;
- parafrazować wypowiedzi autora.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: