- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Warsztaty projektowania gier analogowych 3700-WAR13-AL-OG
Część przedmiotu realizowana jako laboratorium ma za zadanie przeprowadzić studentów w praktyce przez proces pracy nad grą rozumiany jako projekt. W tym celu zrealizują oni następujące fazy tworzenia projektu gry:
- fazę analizy rynku i potrzeb odbiorców
- fazę koncepcyjną
- fazę tworzenia mechaniki gry
- fazę testów
- fazę produkcji
- fazę tworzenia strategii marketingowej i monetyzacji projektu
Część e-learningowa ma dostarczyć studentom wiedzy teoretycznej oraz faktografii dotyczącej aktualnej oferty rynkowej gier niekomputerowych oraz zasad ich projektowania oraz testowania.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
K_W11 - zna podstawowe metody interpretacji dzieł multimedialnych oraz ich analizy ikonograficznej i stylistycznej
K_W15 - Ma podstawową wiedzę na temat współczesnego życia kulturalnego w Polsce i Europie
K_U01 - Potrafi selekcjonować oraz interpretować informacje pochodzące z różnych źródeł tekstowych, ikonograficznych, elektronicznych
K_U03 - Potrafi dokonywać analizy dzieła sztuk wizualnych, multimedialnych, performatywnych w kontekście estetycznym i społecznym
K_U06 - Potrafi zastosować uzyskaną wiedzę teoretyczną w działaniach kulturowych o charakterze społecznym
K_U10 - Potrafi przygotować działania o charakterze performatywnym z wyzyskaniem elementów tekstowych i multimedialnych
K_K01 - Rozumie potrzebę nieustannego kształcenia po ukończeniu studiów
K_K02 - Rozumie zasady, reguły oraz konieczność pracy zespołowej
K_K04 - Potrafi organizować i współpracować z grupą oraz zajmować w niej różne role społeczne
Kryteria oceniania
Wymiar czasowy zajęć to 30 godzin w semestrze (w 80% praca warsztatowa w zespołach), plus uzupełniający e-learning w wymiarze ok. 30 godzin w zależności od wybranego projektu gry.
Ocena z zajęć będzie wynikać z oceny aktywności studentów podczas pracy projektowej (realizacja kamieni milowych projektu, współpraca z zespołem, poprawne tworzenie i terminowe oddawanie kolejnych części dokumentacji projektu) oraz jakości końcowego projektu (jego atrakcyjności formalnej, innowacyjności stopnia ukończenia).
Literatura
The Art of Game Design: A Book of Lenses, Jesse Schell
Theory of Fun for Game Design, Raph Koster
Building Blocks of Tabletop Game Design, by Geoffrey Engelstein
Game Mechanics: Advanced Game Design, Ernest Adams
Rules of Play: Game Design Fundamentals, Katie Salen, Eric Zimmerman
Fundamentals of Game Design, Ernest Adams
Advanced Game Design: A Systems Approach: A Systems Approach, Michael Sellers
The Game Narrative Toolbox, Tobias Heussner, Toiya Kristen Finley, Jennifer Brandes Hepler , Ann Lemay
The Game Inventor's Guidebook: How to Invent and Sell Board Games, Card Games, Role-Playing Games, & Everything in Between!, Brian Tinsman
Eurogames: The Design, Culture and Play of Modern European Board Games,
Stewart Woods
Escape the Game: How to Make Puzzles and Escape Rooms, Adam Clare
Poradnik projektowania gier planszowych, Mike Selinker
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: