Nauka języka włoskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa 3700-CS1-2-NWL-1
Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język włoski przynajmniej na poziomie podstawowym (A2).
Kurs stawia sobie dwa główne cele. Pierwszy to poszerzanie znajomości struktur gramatyczno-leksykalnych tak, aby student był w stanie poradzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych i potrafił spontanicznie prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka. Drugi cel to przedstawienie studentom rozmaitych tekstów kultury współczesnych Włoch. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Materiał prezentowany na zajęciach to artykuły z prasy włoskiej, opowiadania literackie, filmy, reklamy, etc.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe na poziomie B1 takie jak dla lektoratów UW.
Po ukończeniu przedmiotu
Wiedza: Student zna i rozumie
-kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – tu: język włoski w stopniu średniozaawansowanym (B1), zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09
-znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jemu spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, podroży, życia rodzinnego - K_W17
-etymologię wybranych wyrazów, elementy morfologii, elementy dialektologii - K_W17
Umiejętności: Student potrafi
-posługiwać się językiem włoskim na poziomie B1 (rozwiązywanie ćwiczeń gramatycznych odpowiednich do poziomu, aktywne używanie słownictwa związanego z pracą, szkołą, turystyką, geografią Wloch, pisanie tekstów: CV, e-mail) - K_U11, K_U12
- radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć w ciągu dnia, w pracy, szkole, rodzinie, podczas podróży - K_U13
- tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są jemu znane lub które jego interesują - K_U13
- opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia - K_U13
Kompetencje społeczne: Student jest gotów do
- pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania - K_K04
- zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06
- zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza - K_K08
- aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz włoskim, szanując poglądy partnerów - K_K10
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
Student zna i rozumie
K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza
K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej
K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury
Student potrafi
K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza
K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2
K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.
Student jest gotów do
K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego
K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych
K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza
K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów
Kryteria oceniania
Testy w ciągu roku, zaliczenie końcowe pisemne oraz ustne
Literatura
Lektorat prowadzony jest w oparciu o teksty przygotowane przez prowadzącą specjalnie tak, aby umożliwić studentom jak najszybszą realizację materiału gramatycznego i opanowanie podstawowego słownictwa, a także przyswojenie wiadomości z zakresu włoskiej kultury.
Ponadto wykorzystane zostaną materiały z podręczników wskazanych przez prowadzącego (szczegóły w części B sylabusa)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: