Nauka języka francuskiego (2) z wykorzystaniem elementów językoznawstwa 3700-CS1-2-NFR-1
Kurs jest przeznaczony dla studentów, którzy znają język francuski przynajmniej na poziomie podstawowym (A1+/A2).
Celem kursu jest poszerzanie znajomości struktur gramatyczno-leksykalnych tak, aby student był w stanie poradzić sobie w większości sytuacji komunikacyjnych i potrafił spontanicznie prowadzić rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty przedmiotowe na poziomie B1 takie jak dla lektoratów UW.
Wiedza: Student zna i rozumie
- kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza –język francuski, zgodnie z normą Europejskiego System Opisu Kształcenia Językowego - K_W08, K_W09
- rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd.K_W17
-etymologię wybranych wyrazów, elementy morfologii, elementy dialektologii - K_W17
Umiejętności: Student potrafi
- samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w języku francuskim
- posługiwać się językiem francuskim na poziomie B1 K_U11, K_U12
- radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży w rejonie, gdzie mówi się danym językiem. K_U13
- tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są mu znane lub które go interesują. K_U13
- opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.K_U13
Kompetencje społeczne: student jest gotów do
- pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K04
- zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych - K_K06
- zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08
- aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz języku francuskim , szanując poglądy partnerów K_K10
Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się
Student zna i rozumie
K_W08 kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza
K_ W09 najważniejszych twórców kultury europejskiej
K_W17 znaczenia kompleksowej natury języka w badaniach filologicznych i kulturoznawczych, zapoznał się z założeniami semiotyki języka i kultury
Student potrafi
K_U11, potrafi: samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w wybranym języku Śródziemnomorza
K_U12, potrafi posługiwać się wybranym językiem Śródziemnomorza na poziomie B2
K_U13 przygotować prezentację pisemną oraz ustną z uwzględnieniem różnych potrzeb potencjalnych odbiorów, posługując się podstawowymi narzędziami cyfrowymi oraz przydatnymi do tych celów zasobami Internetu.
Student jest gotów do
K_K04 realizowania planu pracy własnej, będącej wkładem w dane zajęcia, zgodnie z wytycznymi prowadzącego
K_K06, zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych
K_K08, zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza
K_K10 aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów
Kryteria oceniania
Egzamin / Test
Literatura
Lektorat prowadzony jest w oparciu o metodę Edito A2.
Ponadto wykorzystane zostaną dodatkowe materiały wskazane przez prowadzącego (szczegóły w części B sylabusa)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: