Seminarium licencjackie 3700-AZm-L3-SEM
Seminarium Człowiek i zwierzę – Zwierzę i człowiek (Human and Animal – Animal and Human) odbywa się w dwóch grupach:
Grupa I Zwierzę w kulturze (Animal in Culture) – Zwierzę w społeczeństwie (Animal in Society)
Grupa II Zwierzę i środowisko (Animal and Environment) – Zwierzę i doświadczanie (Animal and Experience)
Studenci wybierają grupę seminaryjną, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i problematyką pracy dyplomowej.
Seminarium w obu grupach ma podobny przebieg i charakter. Rama organizacyjna zajęć opiera się na dwóch komponentach: teoretycznym i praktycznym towarzyszeniu studentom w pisaniu prac. Aspekt teoretyczny polega na dyskusjach nad wybranymi lekturami, które prowadzący wybierają dla swojej grupy. Aspekt praktyczny ma służyć temu, by pod koniec I semestru studenci zaprezentowali uzgodnione z promotorami tematy i konspekty swoich prac (z uwzględnieniem metodologii). Na początku I semestru w każdej z grup odbędą się konsultacje dotyczące tematyki prac licencjackich poszczególnych studentów.
W drugim semestrze studenci będę prezentować dalsze postępy w pisaniu i przedstawiać fragmenty swoich prac.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU_03, KU_04, KU_05, KU_08, Kw_08
KK_02, KK_04, KK_08
Wiedza: absolwent zna i rozumie
Rozumie przyrodnicze, ekonomiczne, prawne, społeczne i polityczne uwarunkowania relacji między ludźmi a zwierzętami
Umiejętności: absolwent potrafi
- Potrafi interpretować wyniki badań empirycznych i teoretycznych
- Potrafi dostrzegać i analizować procesy i zjawiska artystyczne oraz kulturowe dotyczące zwierząt w kontekście społecznym
- Potrafi - w kontekście kulturowym, społecznym i etycznym - analizować i interpretować dzieła artystyczne, w których obecne są zwierzęta lub ich wizerunki
- Potrafi ustawicznie aktualizować i pogłębiać wiedzę oraz doskonalić umiejętności
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
- Jest gotów do merytorycznego argumentowania w debatach naukowych i sporach ideologicznych z poszanowaniem odmiennych poglądów
- Jest gotów do postępowania zgodnie z kodeksem zasad etycznych pracy naukowej i dobrych obyczajów, z poszanowaniem zdrowia własnego i innych oraz własności intelektualnej
- Jest gotów do wykorzystywania umiejętności myślenia dedukcyjnego w analizie zjawisk przyrodniczych i procesów kulturowych
Kryteria oceniania
Aktywność wskazująca na znajomość zadanych tekstów i samodzielne myślenie;
Poziom prezentacji studenckich
Postępy w przygotowywaniu pracy dyplomowej.
Literatura
Podana przez wykładowców w aktualnym cyklu dydaktycznym w zależności o tematów prac dyplomowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: