- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Projekt aplikacyjny: Kształtowanie podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym wśród młodzieży - ZIP 3600-KPKŚW-OG
Zajęcia zostaną uruchomione pod warunkiem, że zbierze się grupa min. 16 osób.
Student musi być na 2 lub 3 roku studiów I stopnia lub na 2-5 roku studiów 5-letnich lub 1-2 roku studiów II stopnia.
Przedmiot jest realizowany w ramach Programu zintegrowanego działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego PO WER, ścieżka 3.5.
Kurs skierowany jest do studentów, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę na temat komunikacji w środowiskach wielokulturowych, w tym w miejscu pracy, skutecznych technik, ale i ograniczeń owej komunikacji. Kierujemy go również do tych, którzy pragną zdobyć umiejętności skutecznego prezentowania i przekazywania wiedzy metodą warsztatową, doskonaląc jednocześnie kompetencje społeczne – umiejętność pracy w zespole, współpraca z otoczeniem zewnętrznym (szkoły publiczne w Warszawie).
1. Studenci zapoznają się z etapami i metodami skutecznego przygotowania projektu aplikacyjnego
2. Studenci przygotują i wykonają projekt polegający na zgromadzeniu i przyswojeniu wiedzy na temat komunikacji w środowisku wielokulturowym, wybiorą docelową grupę uczniów jednej z warszawskich szkół i zorganizują współpracę z wychowawcą/dyrektorem placówki.
3. Studenci przygotują materiały dydaktyczne i scenariusz warsztatów dotyczących podstaw komunikacji w środowisku wielokulturowym dla młodzieży.
4. Wybrane wydawnictwo opublikuje przygotowane materiały
5. W wybranej szkole Studenci przeprowadzą warsztaty na podstawie przygotowanych przez siebie materiałów.
6. Młodzież uczestnicząca w warsztatach oraz wychowawca lub dyrektor placówki dokonają ewaluacji warsztatów
7. Studenci i eksperci zewnętrzni dokonają ewaluacji zajęć oraz autoewaluacji podczas spotkania podsumowującego.
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Wiedza
Student ma:
uporządkowaną wiedzę ogólną (obejmującą terminologię) z zakresu komunikacji międzykulturowej
podstawową wiedzę w zakresie prowadzenia warsztatów dla młodzieży
podstawową wiedzę w zakresie realizacji projektu aplikacyjnego
Umiejętności:
Student potrafi:
wyszukiwać, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje na temat wielokulturowości
wskazać źródła różnic kulturowych w kontekście życia społecznego i codziennego
posługuje się podstawowymi pojęciami z dziedziny komunikacji międzykulturowej
Student potrafi:
pracować w grupie nad opracowaniem wybranego zagadnienia i przedstawić wyniki pracy
uczestniczyć w dyskusji z poszanowaniem wszystkich jej uczestników
Rozwija:
poczucie odpowiedzialności za grupę
umiejętności krytycznego myślenia
umiejętności kreatywnego działania
Kryteria oceniania
Ocena ciągła 30% ocena przeprowadzonego warsztatu i powstałych materiałów dydaktycznych 70%
Literatura
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: