Wiedza o języku akadyjskim(L) 3600-7-WS2-WJA2.2
Druga część wykładu gramatyki języka akadyjskiego.
Poszczególne tematy:
1. Zdania prepozycjonalne
2. Formy nakazu
3. Czasowniki z podwójnym accusativem
4. Cechy tekstów literackich z okresu późno-starobabilońskiego
5. Formy zdaniowe w starobabilońskich tekstach literackich
6. Czasowniki słabe
7. Język literacki
8. Czasowniki podwójnie słabe
9. Czasowniki potrójnie słabe
10. Czasowniki czteroradykałowe
11. Zdania pytajne
12. Zdania podrzędne
13. Asyryjska fonologia i morfologia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu przedmiotu:
Wiedza:
- zna przerobiony materiał (formy nieregularne czasowników, leksyka)
- ma obszerną wiedzę o języku akadyjskim,
- ma świadomość złożonej natury języka akadyjskiego, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Wschodu Starożytnego,
- zna stan badań w zakresie języka akadyjskiego,
- ma świadomość różnorodności językowej Wschodu Starożytnego,
- ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z języka akadyjskiego na polski;
Umiejętności:
- rozpoznaje formy verbum,
- rozpoznaje ok. 300 znaków pisma klinowego w grafii neo-asyryjskiej,
- samodzielnie odczytuje i przekłada na język polski wybrane przez prowadzącego teksty,
- potrafi biegle posługiwać się systemem pisma i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy,
- wykazuje się znajomością języka akadyjskiego na wymaganym poziomie;
Kompetencje:
- rozumie potrzebę uczenia się języków obcych przez całe życie,
- rozumie rolę znajomości języka akadyjskiego w poznawaniu i rozumieniu świata starożytnej Mezopotamii.
Kryteria oceniania
W ocenie będą stosowane następujące kryteria:
- obecność na zajęciach,
- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność),
- śródsemestralne pisemne testy kontrolne,
- końcowe zaliczenie pisemne,
- egzamin pisemny i ustny.
Literatura
W. von Soden, Grundriss der Akkadischen Grammatik, Roma 1952.
J. Huehnergard, A Grammar of Akkadian, Atlanta, Georgia 1997.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: