Seminarium licencjackie 3501-KOG-SL
OD 2020/2021
Zajęcia będa składały się z 4 bloków tematycznych:
1. Technika pisania pracy dyplomowej
- ogólne wymagania formalne dotyczące pracy licencjackiej
- wymagania merytoryczne względem pracy licencjackiej
- etapy przygotowywania pracy
- struktura tekstu, styl, forma pracy licencjackiej
- praca redakcyjna i zasady edytorskie
2. Prowadzenie badań i opracowywanie wyników
- synteza teoretyczna i zastosowanie teorii
- przygotowanie i opis badania empirycznego
- standardy etyczne, procedury opiniowania badań pod względem etycznym
- analiza danych, prezentacja wyników badań empirycznych
3. Przygotowanie wystąpienia na konferencji naukowej
- abstrakt konferencyjny
- wystąpienie konferencyjne
- plakat konferencyjny
4. Przygotowanie konferencji i udział w konferencji wraz z wygłoszeniem referatu
DO 2019/2020
Podczas seminarium studenci uczą się przygotowywać opracowania naukowe interesujących ich problemów z zakresu szeroko rozumianej kognitywistyki, które będą podstawią ich pracy licencjackiej. Seminarium składa się z trojakiego rodzaju spotkań:
a) spotkania, w ramach których poszczególne osoby lub grupy badawcze grupy referują postępy swoich prac oraz dyskutują napotkane problemy;
b) spotkań o charakterze warsztatowym, na których studenci poznają podstawy przygotowywania różnego rodzaju opracowań naukowych (praca licencjacka, bibliografia naukowa, abstrakt konferencyjny, prezentacja konferencyjna);
c) studenckiej konferencji kognitywistycznej, na której studenci przedstawiają wyniki swoich prac.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Nabyta wiedza:
Student zna:
- sposoby wykorzystania aparatury pojęciowej z różnych dziedzin nauk kognitywntych [K_W01-K_W06]
- ograniczenia i trudności związane z interdyscyplinarnym podejściem do zagadnień umysłu i poznania [K_W7-K_W23]
- narzędzia teoretyczne tworzenia teorii naukowych z zakresu kognitywistyki, [K_W24-K_W29]
- zna etyczne standardy prowadzenia badań z udziałem ludzi i zwierząt [K_W51]
- zasady tworzenia opracowań naukowych zagadnień teoretycznych i badawczych, w szczególności standardy związane z tworzeniem pracy dyplomowej [K_W02, K_W19, K_52, K_W53]
Nabyte umiejętności:
Student potrafi:
- opracować zarys badania empirycznego na podstawie założeń teoretycznych [K_U01-K_U06, K_U09, K_U19]
- zaproponować wyjaśnienie, w których korzysta się z osiągnięć wybranych nauk kognitywnych, aby opisać pewne zjawisko związane z umysłem i poznaniem [K_U07-K_U14, K_U15-K_U18]
- przygotować plakat dotyczący uzyskanych wyników badawczych lub prezentację multimedialną, które będą pomocą przy ich przedstawianiu na forum publicznym [K_U19-K_U22, K_U31, K_U48]
- przedstawić na forum publicznym opracowane przez siebie zagadnienie z zakresu nauk kognitywnych [K_U49]
- napisać abstrakt będący zgłoszeniem wystąpienia na konferencję [K_U02, K_U11, K_U20, K_U21, K_U22] K_U31-K_U33, K_U49, K_U50
- przygotować bibliografię zgodnie z odpowiednimi standardami edytorskimi do opracowywanego przez siebie zagadnienia [K_U02, K_U11, K_U19, K_U22, K_U50]
Nabyte kompetencje społeczne:
Student potrafi:
- pracować systematycznie i nad projektem badawczym [K_K01, K_K04, K_K05, K_K06]
- znajdywać literaturę naukową z zakresu kognitywistyki na potrzebny mu temat i korzystać z nich we własnych pracach zgodnie z zasadami uczciwości intelektualnej [K_K01, K_05, K_K11
- przedstawić w sposób jasny i uporządkowany wyniki swojej pracy na forum publicznym [K_K02, K_K05, K_K07, K_K08, K_K09]
- formułować pytania i zastrzeżenia do przedstawianych przez innych problemów i ich rozwiązań [K_K02, K_K08, K_09, K_K10, K_K11]
- brać udział w rzeczowej dyskusji [K_K02, K_K07, K_K10, K_K11]
- wraz z zespołem przygotować wydarzenie naukowe [K_03]
Kryteria oceniania
OD 2020/2021
Warunkiem koniecznym zaliczenia zajęć jest nieopuszczenie większej liczby spotkań seminaryjnych niż 2 w semestrze oraz przygotowanie dwóch wystąpień podsumowujących wyniki pracy nad licencjatem.
Ocena:
- wygłoszenie referatu na zajęciach: 40%
- przygotowanie planu pracy licencjackiej oraz przykładowej bibliografii do opracowywanych zagadnień: 10%
- przygotowanie abstraktu wystąpienia na konferencję: 10%
- przygotowanie i wygłoszenie referatu / wystąpienia posterowego podczas konferencji: 20%
- przygotowanie i udział w studenckiej konferencji kognitywistycznej: 20%
Skala ocen
5! (cel.) – 95% lub najlepsza osoba w grupie
5 (bdb.) – od 90%
4+ (db. plus) – od 82%
4 (db.) – od 75%
3+ (dst. plus) - od 68%
3 – (dst.) od 60%
2 – (ndst.) mniej niż 60%
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających usprawiedliwieniu: 2 na semestr
DO 2019/2020
KRYTERIA OCENIANIA
Warunkiem koniecznym zaliczenia zajęć jest nieopuszczenie większej liczby spotkań seminaryjnych niż 2 w semestrze oraz przygotowanie dwóch wystąpień podsumowujących wyniki pracy nad licencjatem.
Ocena:
• wygłoszenie dwóch referatów na zajęciach: 50%
• przygotowanie abstraktu wystąpienia na konferencję: 15%
• przygotowanie przykładowej bibliografii do opracowywanych zagadnień: 5%
• przygotowanie i wygłoszenie referatu / wystąpienia posterowego podczas konferencji: 20%
• udział w przygotowaniu studenckiej konferencji kognitywistycznej: 10%
Skala ocen
5! (cel.) – 95% lub najlepsza osoba w grupie
5 (bdb.) – od 90%
4+ (db. plus) – od 82%
4 (db.) – od 75%
3+ (dst. plus) - od 68%
3 – (dst.) od 60%
2 – (ndst.) mniej niż 60%
Literatura
.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: