Badania satysfakcji ze studiów 3500-FAK-BADS
Badanie prowadzone na zlecenie Wydziału Historii UW mające na celu zidentyfikowanie obszarów subiektywnie odczuwanego zadowolenia oraz niezadowolenia ze studiów. Stosowane metody badawcze obejmować będą analizę danych zastanych, indywidualne wywiady pogłębione oraz grupy fokusowe. Koncentrować się będziemy na kwestiach takich jak motywacje (do) studiowania, kapitał kulturowy studentów, zadowolenie z organizacji studiów, zaangażowanie studentów oraz plany związane z rynkiem pracy. Praca uczestniczek i uczestników zajęć zorganizowana będzie w 2-3
osobowych zespołach odpowiedzialnych za poszczególne badane kwestie, uzgodnione ze Zleceniodawcą. Przewidziane są co najmniej dwa spotkania z przedstawicielami Wydziału Historii, a na zakończenie prezentacja wyników badań.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
K_W20 wie jak zaplanować i zrealizować proste ilościowe i jakościowe
badanie empiryczne
K_U04 potrafi samodzielnie znaleźć informacje i materiały niezbędne do
przeprowadzenia prostych analiz socjologicznych, korzystając z różnych
źródeł (w języku rodzimym i obcym) oraz posługując się nowoczesnymi
technologiami
K_U12 potrafi zaplanować i zrealizować badanie społeczne przy użyciu
podstawowych ilościowych i jakościowych metod i technik badań
socjologicznych
K_K01 potrafi skutecznie współpracować z członkami zespołu
zadaniowego
K_K09 umie prezentować wyniki swojej pracy badawczej
K_K11 zna i przestrzega zasad etyki zawodowej, w tym zasad
poszanowania własności intelektualnej
K_K13 szanuje godność osób uczestniczących w procesie badawczym
(respondentów, informatorów, rozmówców i innych uczestników tego
procesu)
Kryteria oceniania
przygotowanie projektu badawczego, raport, prezentacja
Dopuszczalna liczba nieobecności podlegających
usprawiedliwieniu: 2
Zasady zaliczania poprawkowego takie same jak w I terminie
Literatura
Studenci – przyszłe kadry polskiej gospodarki (2011), BKL
Cawood R. (2018) , Can the universities of today lead learning for
tomorrow? The University of the Future, EY.
Komendant-Brodowska A., T. Zając (2015), Zjawisko dropout na
Uniwersytecie Warszawskim.
Kvale S. (2010), Prowadzenie wywiadów, PWN Warszawa
Teichler U. (1999), Research on the Relationships between Higher
Education and the World of Work: Past Achievements, Problems
and New Challenges, w: Higher Education, Vol. 38, No. 2, Changes
in Higher Education and Its Societal Contextas a Challenge for
Future Research (II) (Sep., 1999), pp. 169-190.
Włoch R., K. Śledziewska (2020), Kompetencje przyszłości. Jak je
kształtować w elastycznym ekosystemie edukacyjnym?, DeLab UW
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: