Wprowadzenie do metodyki nauczania języka polskiego jako drugiego / obcego 3401-SP-AM-WMN
Celem zajęć jest przygotowanie asystentek i asystentów międzykulturowych do wspierania uczenia się języka polskiego jako drugiego i/lub obcego przez uczniów i uczennice z doświadczeniem migracji, także w kontekście wspierania u dzieci i młodzieży dwu- lub wielojęzyczności. Zajęcia będą uwzględniać zarówno perspektywę psychologiczną, jak i lingwistyczną.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zaliczeniu przedmiotu słuchacz/ka
w sferze umiejętności:
potrafi wyjaśniać nieporozumienia wynikające z nieznajomości języka, uwzględniając w tłumaczeniu różnice kulturowe i barierę językową, która może stanowić źródło nieporozumień
w sferze kompetencji społecznych:
ma świadomość znaczenia ‘języka edukacji szkolnej’ i jest gotowy/a doskonalić tłumaczenie, zwłaszcza pojęć i struktur językowych obecnych w języku edukacji szkolnej
Kryteria oceniania
test
Literatura
Materiały, publikacje, podręczniki i poradniki dostępne na stronie „Włącz Polskę”: http://www.wlaczpolske.pl/
Materiały, publikacje, podręczniki i poradniki dostępne na stronie Urzędu ds. Cudzoziemców
https://www.gov.pl/web/udsc/materialy-dydaktyczne-do-nauki-jezyka-polskiego---dla-dzieci
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: