Warsztaty/Techniki pisania kreatywnego w j. hiszpańskim 3305-WTPK-U
Zagadnienia poruszane na warsztatach to:
1. O czym chcę opowiedzieć światu?
Pomysł: gdzie szukać i jak wybierać?
Gatunek: jak go określić?
Temat: o jakiej prawdzie/wartości uniwersalnej chcę opowiedzieć?
2. Kim jest mój bohater?
Bohater: cel, motywacja, konflikt, porażka.
Relacje: jak współdziała z otaczającym go światem? Ma przyjaciół? Wrogów?
3. Konstrukcja narracji
Trzy akty: podstawowa struktura prowadzenia narracji.
Podróż bohatera
sekwencje
4. Podstawowe elementy narracji
Scena: czym jest i jak ją budować? Czym jest konflikt w scenie? Jak zbudować dobrą scenę?
Dialog: jakie techniki służą do napisania dobrego dialogi? Czy potrzebne mi są środki literackie? Jak mówi mój bohater? Dlaczego podtekst jest lepszy od prostej informacji?
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po ukończeniu seminarium student potrafi:
- zna podstawowe terminy i zagadnienia z zakresu terminologii tworzenia tekstu prozatorskiego, scenariusza flmowego i dramatu. Zna i potrafi zastosowac konstrukcje tworzenia tekstu do samodzelnej pracy. (K_W02, K_W03, K_W04, K_W11);
- ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk humanistycznych w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej (K_W01);
- umie dokonać analizy wybranego przez siebie tekstu prozatorskiego i posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów teoretyków oraz formułowaniem wniosków (K_U06);
- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i konieczność uczestnictwa w obiegu kultury (K_K06).
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia seminarium jest aktywny i systematyczny udział studenta w zajęciach, w dyskusjach na temat analizowanych tekstów teoretycznych i literackich.
Celem zajęć i warunkiem zaliczenia jest napisanie własnego tekstu literackiego w oparciu o zdobyte narzędzia narracyjne.
Literatura
Palazón Meseguer, Alfonso El lenguaje audiovisual, Acento Editorial, Madrid 199
Román Gubern[et al.], Historia del cine español, Madrid, Cátedra, 2005.
Jaime, Antoine, Literatura y cine en España (1975-1995), Madrid, Cátedra, 2000.
Lozano Mijares, María Pilar del, La novela española posmoderna, Madrid, Arco Libros, 2007.
Aristoteles, Poetica.
Joseph Campbell "El heroe de mil caras. Psicoanálisis del mito."
Christopher Vogler "El viaje del escritor. El cine, el guion y las estructuras míticas para escritores"
Jacques Aumont, Michel Marie "Analisis del film".
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: