- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Seminarium tematyczne: Ocenianie wspierające w kontekście procesu kształcenia językowego. Język: francuski 3304-2DXW-ST-48-OG
W czasie zajęć zostaną poruszone następujące tematy:
- założenia oceniania pozytywnego;
- wpływ ocen na proces uczenia się i nauczania języków obcych;
- status błędu w założeniach oceniania wspierającego;
- samoocena uczniowska;
- ocenianie pracy nauczyciela;
- cechy dobrego egzaminatora języka obcego (przypadek wypowiedzi ustnej);
- klimat klasy a jakość oceniania;
- analiza i ocena narzędzi diagnozowania;
- nieformalne metody diagnostyczne;
- efekt zwrotny egzaminów zewnętrznych;
- pułapki oceniania.
Rodzaj przedmiotu
ogólnouniwersyteckie
seminaria monograficzne
fakultatywne
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć studenci będą posiadać następujące wiadomości oraz umiejętności merytoryczne i społeczne.
Student:
- definiuje pojęcie oceniania wspierającego odnosząc je do kontekstu kształcenia językowego (ocenianie vs uczeń, ocenianie vs nauczyciel);
- umie odnieść teoretyczne zagadnienia do praktyki dydaktycznej
- wyszukuje informacje i uzupełnia literaturę przedmiotu
- dokonuje samooceny swojej pracy
Kryteria oceniania
Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie:
-regularnych obecności na zajęciach oraz aktywnej postawy;
- wykonywania punktowanych zadań cząstkowych
- przygotowanie pisemnej pracy semestralnej
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Elementy bibliografii:
Hadji, Ch., 2018, L’évaluation à l’école. Pour la réussite de tous les élèves, Nathan, Paris.
Karwatowska, M., Latoch-Zielińska, M., Morawska, I. (red.), 2020, Ocenianie w szkole na cenzurowanym. Badania – Dylematy – Inspiracje, Wydawnictwa UMCS, Lublin.
Niemierko, B., 2021, Diagnistyka edukacyjna. Wydane rozszerzone, PWN, Warszawa.
Odry, D., 2020, L’évaluation dans le système éducatif. Ce que vaut notre enseignement, Mardaga Supérieur, Bruxelles.
Sury, Z., 2020, Ewaluacja w pracy nauczycieli. Konteksty zawodowe i tożsamościowe, Wydawnictwo UJ, Kraków.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: