- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Język angielski dla celów akademickich (B2+) 3300-AE-OG
Podczas kursu zostaną omówione oraz przećwiczone systemy językowe oraz umiejętności językowe, które posłużą w celu lepszego zrozumienia tekstów naukowych oraz lepszej organizacji treści w prezentacjach naukowych. Będziemy czytać artykuły naukowe oraz pisać teksty naukowe, skupiając się na cechach charakterystycznych dla języka akademickiego (pod względem stylistycznym). Studenci uzyskają również możliwość poprawienia umiejętności w zakresie podstawowych zasad dotyczących planowania struktury tekstu. Kurs składa się 30 z godzin (15 spotkań x 90 min).
Poniżej znajduje się lista tematów, które zostaną omówione podczas kursu. Liczba tematów nie pokrywa się bezpośrednio z liczbą zajęć.
Lista tematów:
1. Znaczenie słownictwa akademickiego
2. Precyzja i przejrzystość w dyskursie akademickim
3. Zastosowanie różnych czasów gramatycznych w dyskursie akademickim
4. Organizowanie tekstu w akapity
5. Łączenie zdań w spójny tekst
6. Porównywanie oraz przeciwstawianie informacji
7. Przedstawianie argumentów (w stylu akademickim)
8. Podsumowywanie informacji oraz parafrazowanie
9. Nominalizacja w dyskursie akademickim
10. „Hedging” (czyli wyrażanie krytyki za pomocą środków językowych, które łagodzą wypowiedź)
11. Formatowanie tekstu: przypisy w tekście oraz bibliografia; podział artykułu naukowego na sekcje
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Efekty uczenia:
- Nabycie umiejętności dotyczących pisania do celów akademickich (zawartych w opisie kursu)
- Nabycie umiejętności identyfikowania cech charakterystycznych dla dyskursu akademickiego podczas czytania tekstów naukowych
- Nabycie umiejętności wykorzystania cech charakterystycznych dla dyskursu akademickiego podczas pisania oraz prezentowania dla celów akademickich
- Nabycie umiejętności tworzenia dyskursu akademickiego (w formie ustnej lub pisemnej), z zastosowaniem zasad formatowania tekstu
Wiedza:
- Studenci potrafią zidentyfikować słownictwo akademickie oraz je zastosować
- Studenci potrafią odpowiednio formułować informacje w języku angielskim, z zastosowaniem precyzji, spójności wypowiedzi oraz używając form językowych, które są dostosowane do kontekstu komunikacyjnego
- Studenci potrafią tworzyć podsumowania oraz parafrazy dyskursu akademickiego
Umiejętności:
- Studenci potrafią analizować oraz formułować teksty akademickie
- Studenci potrafią formatować teksty akademickie według przyjętych zasad
Kompetencje społeczne:
- Studenci rozumieją rolę dyskursu akademickiego w kontekście naukowym
- Studenci wiedzą jak formułować wypowiedzi w przejrzysty i uprzejmy sposób, również podczas kontaktu z autorytetami naukowymi
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Dopuszczone są 3 nieobecności. Ocena końcowa jest średnią oceną wystawioną na podstawie testu śródsemestralnego oraz testu końcowego. Oba testy będą polegały na wykonaniu zadań pisemnych podczas zajęć
Literatura
Arnold, J. & J. Harmer, Advanced Writing Skills, Longman 1978.
Cory, Hugh, Advanced Writing with English in Use, OUP 1996.
Jordan, R.R., Academic Writing, Longman 1997.
Macpherson, R., English for Writers and Translators, PWN 1996.
Oshima, Alice & Anne Hogue, Writing Academic English, Longman 1999.
Trzeciak, S. & S.E.Mackay, Study Skills for Academic Writing, Prentice Hall 1994.
McCarthy, M. & F. O’Dell, Academic Vocabulary in Use (2nd Ed.). Cambridge University Press 2016.
Reszta źródeł używanych podczas zajęć zostanie udostępniona studentom przez prowadzącego.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: