Edycja tekstów naukowych z wiedzą o ochronie własności intelektualnej 3224-D2ETN
W ramach seminarium studenci:
1. zdobywają umiejętności pracy z wytworem kultury (analiza, synteza, wykorzystywanie fragmentów utworu do pracy własnej);
2. gromadzą bibliografię; opracowują bibliografię;
3. formułują temat, tytuł opracowują plan pracy zaliczeniowej;
4. opanowują technikę pisania pracy akademickiej (tworzenie spisu rzeczy, odsyłaczy);
5. zdobywają umiejętność pisania tekstów akademickich (odpowiednie przygotowanie tekstu, właściwa struktura i podział);
Podział tematyczny zajęć:
1. stylistyka tekstów
2. stylistyka prac naukowych
3. kompozycja prac według wymagań KSI EŚW
4. formułowanie tematu pracy i krytyczna ocena
5. formułowanie planu pracy
6. kształtowanie bibliografii
7. konstruowanie przypisów
8. spis treści – konstruowanie spisu
9. konspekt pracy
10. prezentacje tematów
11. prawo autorskie
Uczestnictwo w zajęciach w sali - 30 godz. (1 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student:
zna i rozumie (wiedza):
1) w zaawansowanym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej (S1_W08, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_W08).
Potrafi (umiejętności):
2) wyszukać, selekcjonować i wykorzystywać potrzebne mu informacje z różnych źródeł (S1_U01, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U01).
3) rozwijać swoje umiejętności badawcze, samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając ze wsparcia opiekuna naukowego; umiejętnie formułować myśli, prezentować wyniki badań w postaci wypowiedzi ustnej lub pisemnej (różnego typu) (S1_U03, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U03, K1_U02).
4) formułować i analizować problemy badawcze oraz prowadzić pod kierunkiem opiekuna naukowego proste badania z zakresu kulturoznawstwa i dyscyplin pokrewnych, dotyczących regionu Europy Środkowo-Wschodniej (S1_U07, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U02, K1_U04).
5) samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie (S1_U12, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_U12).
jest gotów do (kompetencje społeczne):
6) efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, podejmowania pracy w grupie, radzenia sobie w sytuacjach typowych i wyjątkowych, do weryfikacji swoich poglądów na drodze rzeczowej dyskusji oraz oceny posiadanej wiedzy (S1_K02, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_02).
7) ciągłego dokształcania się i uzupełniania zdobytej wiedzy (S1_K04, Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K1_K01, K1_02).
Kryteria oceniania
Zajęcia stacjonarne, wymagające aktywnego uczestnictwa (dyskusja).
Oceniana będzie praca zaliczeniowa studenta, ale również merytoryczny udział w dyskusji obecnych na prezentacji uczestników zajęć.
Na końcową ocenę z przedmiotu składają się:
-ocena aktywności na zajęciach (100%)
Skala ocen:
0%-50% - 2
51%-60% - 3
61%-70% - 3+
71%-80% - 4
81%-90% - 4+
91%-100% - 5
Dodatkowa wiedza - 5+
Literatura
Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2003.
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.
Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wrocław 2001.
Zaczyński W., Poradnik prac seminaryjnych, dyplomowych, Warszawa 1995.
Literatura ustalana w trakcie zajęć, dostosowana do podjętej tematyki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: