Coaching interkulturowy I 3224-D2CI
Cel zajęć:
• Poznanie własnego potencjału, ograniczeń, mocnych i słabych stron
• Autoanaliza, wzmocnienie motywacji
• Kreowanie kariery zawodowej
• Praca nad zmianami w życiu
• Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach podejmowania decyzji
• Poszerzenie zagadnień z zakresu komunikacji interpersonalnej po zajęciach
z psychologii komunikacji
• Pokazanie przebiegu procesu grupowego i indywidualnego
Tematy zajęć:
1. Idea coachingu. Różnice między coachingiem a mentoringiem, treningiem i terapią. Kwalifikacje formalne do zawodu coacha.
2. Rodzaje coachingu.
3. Sylwetki znanych coachów.
4. Cel w coachingu. Jak go zdefiniować? Zasada SMART (ER).
5. Coaching kariery zawodowej /naukowej z użyciem narzędzi.
• Koło diagnostyczne
• Model GROW
• Okna Johari
6. Symulacje rozmów z klientem.
• Mocne pytania
• „Rozmowa, która znaczy”
7. Psychologiczne aspekty pracy coacha.
8. Opór w czasie sesji coachingowych.
• Co to jest opór?
• Mechanizmy obronne
• Fałszywe przekonania i praca nad nimi
• Techniki radzenia sobie z oporem u klienta
9. Podejmowanie decyzji.
• Różne aspekty podejmowania decyzji
• Pułapki podejmowania decyzji
• Heurystyki: zakotwiczenia, reprezentatywności, dostępności
• Złudzenie gracza
• Perspektywa aktora i obserwatora
• Perspektywa poniesionych kosztów
• Strategia konfirmacyjna
• Zasada Pareto
10. Techniki negocjacji
• Stopa w drzwi
• Drzwiami w twarz
• Niska piłka
• Rosyjski front
• Dobry i zły policjant
11. Strategie motywacyjne.
12. Techniki relaksacyjne i antystresowe.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Literatura
Lektura:
„Coaching” J. Rogers
„Uważny coaching” L. Hall
„Sztuka zadawania pytań w coachingu” T. Stoltzfus
„Coaching jako restauracja osobowości” M. Bennewicz
„Podręcznik coachingu – podręcznik szkolenia, niezbędnik dla instruktorów i menedżerów” S. Thorpe
www.icf.org.pl
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: