Pisanie tekstów akademickich w języku ukraińskim 3222-30PTU4K-N
Konwersatorium ma na celu przekazanie wiedzy i praktyki niezbędnej w prawidłowym budowaniu struktury pracy naukowej, przede wszystkim pod kątem wymogów pracy licencjackiej oraz aparatu badawczego. Omówione zostaną podstawowe problemy, pojawiające u studentów podczas pisania tekstów akademickich:
– wybór i formułowanie tematu,
– aktualność tematu badawczego,
– wybór literatury i materiału źródłowego,
– sposób budowania argumentacji z wykorzystaniem pojęć literaturoznawczych i językoznawczych,
– przedmiot badań,
– opracowanie graficzne pracy naukowej,
– budowa przypisów i bibliografii.
Nakład pracy studenta:
3o h – godziny zorganizowane (1 ECTS)
30 h – praca samodzielna studenta – przygotowanie fragmentów prac licencjackich i/lub artykułów (1 ECTS)
Łącznie 60 h – 2 ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna i rozumie
K1_W01 w zaawansowanym stopniu terminologię i metodologię badań językoznawczych
K1_W02, w zaawansowanym stopniu terminologię i metodologię badań literaturoznawczych
K1_W03, w zaawansowanym stopniu związki badań filologicznych i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Student potrafi
K1_U01, wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące języka ukraińskiego
K1_U03, wyszukiwać, krytycznie analizować i oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące literatury ukraińskiej
K1_U5 sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego językoznawstwa
K1_U6 sformułować i rozwiązać zadanie badawcze w zakresie ukraińskiego literaturoznawstwa
K1_U12; planować i organizować pracę indywidualną oraz w zespole
Student jest gotów
K1_K03 przestrzegania zasad etycznych, w tym m.in. korzystania z cudzego dorobku naukowego
Kryteria oceniania
Warunki uzyskania zaliczenia przedmiotu:
Obecność.
Kontrola bieżącego przygotowania.
Prezentacje pisanych tekstów naukowych przygotowywane przez studentów.
Pisemne zaliczenie na ocenę, uwzględniające przygotowanie przez studenta tekstu naukowego objętością 5 stron w języku ukraińskim.
Kryteria oceny w formie progów procentowych:
98% -100% - 5 ! (ocena bardzo dobra z wykrzyknikiem)
94% - 97 % - 5 (ocena bardzo dobra)
93% - 87% - 4+ (ocena dobra plus)
86% - 78% - 4 (ocena dobra
77% - 69% - 3+ (ocena dostateczna plus)
68% - 60 % (ocena dostateczna)
Kryteria oceny:
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne
aspekty – 5,0 (ocena bardzo dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne
aspekty z niewielką liczbą błędów lub nieścisłości – 4,5 (ocena dobra plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych (mniej
istotnych) aspektów – 4,0 (ocena dobra)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych
aspektów oraz z istotnymi nieścisłościami – 3,5 (ocena dostateczna plus)
- osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia z pominięciem istotnych aspektów
lub z poważnymi nieścisłościami – 3,0 (ocena dostateczna plus)
- brak osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia – 2,0 (ocena niedostateczna)
Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności – pozostałe nieusprawiedliwione nieobecności wymagają obowiązkowego zaliczenia w trakcie dyżurów w ciągu semestru.
W przypadku nieuzyskania zaliczenia do ostatnich zajęć w semestrze student ma prawo do uzyskania zaliczenia i oceny końcowej na takich samych zasadach w sesji podstawowej i poprawkowej.
Literatura
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007.
Білуха М. Т., Методологія наукових досліджень: Підручник. – К.: АБУ, 2002.
Вимоги до оформлення дипломних робіт за освітньо-кваліфікаційними рівнями „спеціаліст” і „магістр” / За ред. Г. П. Журавля. – Тернопіль, 2007.
Ковальчук В. В., Моїсєєв Л., М. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – К.: 2004.
Крушельницька О. В., Методологія та організація наукових досліджень: Навчальний посібник. – К.: 2003.
Лебединська Л. І., Кустовська О. В., Методичні вказівки з підготовки та захисту магістерських робіт слухачів освітньо-професійних програм підготовки магістрів. – Тернопіль, 2001.
Шейко В. М., Кушнаренко Н., М Організація та методика науково-дослідницької діяльності: – К.: 2002.
W cyklu 2023L:
Eco U., Jak napisać pracę dyplomową, Warszawa 2007. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: