Postępowanie psychoterapeutyczne 3007-SP-LOG1-PP
Słuchacze zostaną zapoznani z następującymi technikami:
Relaks Schultza
Relaks Jacobsona
Metoda Alexandra
Relaks Wintreberta
Wizualizacje
Technika Aleksandra
Rodzaje relaksacji przystosowanej dla dzieci
Słuchacze będą poddawani oddziaływaniom relaksacyjnym, jak również będą uczyli się różnych technik relaksacyjnych.
Zostaną również przedstawione zasady przeprowadzania wywiadu z opiekunami pacjentów oraz sposoby motywowania opiekunów do współpracy w terapii dziecka.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Student, który zaliczył przedmiot
WIEDZA:
- ma pogłębioną wiedzę merytoryczną i metodologiczną na temat różnych rodzajów technik relaksacyjnych
UMIEJĘTNOŚCI
- potrafi przeprowadzić relaksację na dzieciach, zarówno indywidualnie jak i grupowo
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane działania diagnostyczno-terapeutyczne
- umie współpracować w grupie, jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych oraz argumentów
Kryteria oceniania
Udział w zajęciach, umiejętność przeprowadzenia relaksów
Literatura
Janeczko M., Lewandowska H.: Terapia jąkania prowadzona metodą kompleksową. W: Materiały dydaktyczne dla logopedów. Redakcja: J. Wójtowiczowa. Wyd. UW, Warszawa 1987. (strony 9–54)
Tarkowski Zb.: Jąkanie wczesnodziecięce. WSIP, Warszawa 1992.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: