Źródła finansowania projektu 3002-SZS-22WT7
Przedmiot będzie prowadzony w formule mieszanej: wykład, praktyczne ćwiczenia oraz spotkanie z praktykami z instytucji kultury. Zaprezentowane zostaną zagadnienia związane z pozyskiwaniem finansowania na realizację projektów społeczno-kulturalnych w podziale na dwa bloki tematyczne:
I - Tworzenie budżetu projektu - poruszone zostaną problemy:
Jak stworzyć budżet - planowanie
Złote zasady tworzenia kosztorysów
Podstawowe grupy kosztów w budżecie
Tworzenie własnych budżetów projektów - ćwiczenia praktyczne
Budżet projektu czy budżet instytucji?
Kontrolowanie kosztów i zarządzanie projektem
II - Pozyskiwanie finansowania - poruszone zostaną tematy:
Możliwości otrzymania dofinansowania w ramach konkursów grantowych
Jak dobrze przygotować aplikację do konkursu?
OĆwiczenia - opracowanie przykładowej aplikacji w konkursie grantowym.
Co to jest fundraising?
Formy wsparcia - o co można prosić darczyńcę?
Cykl darczyńcy
4 zasady fundraisingu
Metody fundraisingu
Kampania fundraisingowa
OĆwiczenia własne - opracowanie prezentacji kampanii fundraisingowej
Co to sponsoring?
Tworzenie oferty sponsorskiej
Rodzaje umów z biznesem
Prezentacja projektu - ćwiczenie praktyczne
Spotkanie z przedstawicielami instytucji kultury
Błędy we współpracy z biznesem
Celem zajęć jest pozyskanie podstawowej wiedzy dotyczącej tworzenia budżet projektu społeczno-artystycznegoego oraz różnych możliwości pozyskania finansowania dla projektu.
Krótki biogram:
Karolina Kanar-Kossobudzka - pasjonatka zarządzania projektami i specjalistka od łączenia biznesu z trzecim sektorem. Pracowała w Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Fundusz Współpracy, Fundacji Orange, Aviva i Przestrzeni from Facebook, a obecnie ekspertka CSR w Allegro. Realizowała projekty edukacyjne, społeczne i kulturalne pozyskując na nie środki finansowe, koordynując pracę zespołów i nadzorując współpracę z partnerami społecznymi. Certyfikowana trenerka Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru,
przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
Umiejętności: absolwent potrafi
stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
obecność i aktywność na zajęciach
wykonanie ćwiczeń zadanych na zajęciach
udział w prezentacji podczas sesji otwartej
Dopuszczalna liczba nieobecności:
w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie)
Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: