Ćwiczenia z filmu dokumentalnego 3002-SZS-22WT6
Film dokumentalny jest odzwierciedleniem tego, co możemy opowiedzieć o rzeczywistości – łącząc obraz i dźwięk na przestrzeni czasu. Może być również narzędziem do pracy ze społecznościami lokalnymi, w programach animacji kultury czy diagnozowania potrzeb. Na warsztatach uczestnicy będą mogli poznać film dokumentalny analitycznie i przede wszystkim praktycznie. Zostaną przeprowadzone analizy wybranych krótkometrażowych filmów dokumentalnych i fragmentów dłuższych filmów (zarówno „klasycznych“ jak i współczesnych). Podczas ćwiczeń i omówień z prowadzącym, studenci i studentki poznają narzędzia filmu dokumentalnego, takie, jak: obraz, dźwięk, montaż, dokumentacja, rozmowa dokumentalna, etc. Będą także pracować metodą „participatory documentary”.
Zaliczenie obejmuje stworzenie własnych etiud dokumentalnych oraz przygotowanie ich publicznej prezentacji.
Prowadzący:
Jakub Piątek – reżyser i scenarzysta, absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej. Jego krótkometrażowy debiut Matka był pokazywany na ponad pięćdziesięciu festiwalach filmowych, zdobył kilkanaście nagród. Wyreżyserował także: One Man Show (2014), Prime Time (2021 - premiera na festiwalu Sundance). W latach 2008-2015 w Towarzystwie Inicjatyw Twórczych „ę“ odpowiadał za opiekę artystyczną projektów filmowych młodych twórców („Polska.doc“, „Videonotacje“). Od 2021 roku prowadzi zajęcia z reżyserii filmu fabularnego w Łódzkiej Szkole Filmowej.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student/ka:
zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie, m.in. animację kultury, applied arts, audience development, community arts, pedagogikę teatru;
zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
> obecność i aktywność na zajęciach - Dopuszczalna liczba nieobecności:
w zajęciach w trybie nieregularnym - 1 (4 godz. akademickie)
Trzy spóźnienia traktowane są jak 1 nieobecność.
> realizacja ćwiczeń i etiudy filmowej
> udział w przygotowaniu publicznej prezentacji etiud podczas Sesji otwartej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: