Wielogłosy 3002-SZS-21WT6
Podczas warsztatu studenci i studentki poznają metody pracy z różnymi grupami przy użyciu śpiewu, począwszy od budowania chóru do wspólnego występu. Udział w warsztacie nie wymaga wcześniejszego doświadczenia wokalnego. Warsztaty będą obejmować pracę z głosem, a w tym: ćwiczenia emisyjne, oddechowe, śpiewu w grupie i solo, śpiewu na głosem, praca z harmonią i dysonansem. W ramach warsztatów studenci i studentki poznają także strategie tworzenia grupowego występu wokalnego jako performansu, m.in. poprzez kreowanie “dźwiękoobrazów” i pracę z różnego rodzaju partyturami.
Zagadnienia:
jak integrować grupę
jak wybrać materiał do pracy, jak tworzyć własny materiał
jak pracować z materiałem i doprowadzić grupę do pierwszego występu
jakie są potencjalne problemy na drodze do występu, jak wspierać uczestników
praca z głosem w grupie i solo
jak znaleźć swój głos performatywny
jak pracować z partyturami graficznymi i partyturami naturalnymi (przestrzeń)
Na koniec warsztatu studenci i studentki wezmą udział we wspólnym występie wokalnym “in progress”.
Prowadzący:
Sean Palmer - wokalista i aktor pracujący w Polsce od 2000 roku, grał w teatrach w całej Polsce, Anglii i Meksyku. Jako wokalista związany jest z William’s Things, The White Kites, Orkiestrą Antyczną, Gębafonem, All Stars Dansing Band. Jest założycielem Chóru eksperymentalnego Gre Badanie, który wykonywał autorskie utwory w niekonwencjonalnych przestrzeniach w Polsce, Anglii i Włoszech. W latach 2014-2018 prowadził społeczny Chór POLIN razem z Ewa Chomicką i Kubą Pałysem. Obecnie pracuje z Dagną Sadkowską prowadząc Młodą Orkiestrę Nowego Teatru.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po ukończeniu zajęć student/ka:
zna i rozumie najważniejsze teorie oraz historyczne i współczesne inicjatywy związane z sztuką zaangażowaną w Polsce i na świecie
zna i rozumie przemiany sztuki współczesnej, jej zróżnicowanie pod względem mediów, strategii i technik.
potrafi stworzyć projekt społeczno-artystyczny, samodzielnie formułując problem, dobierając narzędzia naukowe i praktyczne oraz odpowiednią metodologię;
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę by testować wybrane strategie sztuki w działaniach społecznych,
jest gotów/a do samodzielnego i twórczego działania w kulturze, ze świadomością celowości tych działań i opracowywania ich strategii;
jest gotów/a do świadomego i twórczego uczestniczenia w kulturze i korzystania z różnorodnych form i strategii artystycznych.
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach
udział w występie grupowym
Literatura
Nie dotyczy. Zajęcia mają charakter praktyczny.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: