- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Zarządzanie wizerunkiem i PR w sytuacjach kryzysowych 2600-ZW-OG
Przedmiot dotyczy zagadnień z zarządzania wizerunkiem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
W trakcie zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia:
1. Zarządzanie wizerunkiem, budowanie marki, marketing - wprowadzenie.
2. Sytuacje kryzysowe w teorii zarządzania i marketingu.
3. PR w sytuacjach kryzysowych, strategie rozwiązywanie sytuacji kryzysowych.
4. Kryzys w mediach społecznościowych.
5. Sytuacje kryzysowe w praktyce - omówienie przykładów.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Efekty kształcenia
Po ukończeniu przedmiotu wykładu student zna terminologię z zakresu zarządzania wizerunkiem, marketingu i zarządzania sytuacją kryzysową.
Student analizuje samodzielnie wybrane organizacje pod kątem sposobów budowania wizerunku.
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i na tej podstawie formułować krytyczne sądy z użyciem merytorycznej argumentacji w oparciu o poglądy własne oraz innych autorów, formułować wnioski i dokonywać syntetycznych podsumowań dot. zagadnień z zakresu zarządzania wizerunkiem.
Student posiada umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy i poszerzania umiejętności profesjonalnych związanych ze sferą działalności medialnej oraz podejmowania autonomicznych działań zmierzających do rozwijania własnych zdolności i kierowania karierą.
Kryteria oceniania
Dwie możliwe formy zaliczenia (każdy Student wybiera indywidualnie):
1.Test jednokrotnego wyboru z treści prezentowanych na zajęciach – egzamin na platformie zdalnego nauczania (zaliczenie od 50% + 1 pkt) lub
2.Przygotowanie eseju prezentującego wybraną sytuację kryzysową i strategię jej rozwiązania –diagnoza działań z zakresu PR, popełnionych błędów, wskazanie rekomendacji dotyczących możliwości poprawy (min. 3 strony, TNR 12, bibliografia).
Literatura
Literatura wymagana
•M. Czaplicka, Zarządzanie kryzysem w social media, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014.
•M. Gawanowska, Marka osobista bez tajemnic, Monika Gawanowska Copyright, Białystok 2017.
•G. Hajduk, Specyfika kryzysów wizerunkowych w mediach społecznościowych, "Studia Medioznawcze/Media Studies" 2017, nr 3 (70): https://studiamedioznawcze.pl/article.php?date=2017_3_70&content=hajduk&lang=pl •A. Kalisz, E. Tyc, Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2017.
Literatura zalecana:
•K. Marcinkiewicz, Modele celebrytyzacji polityki w mediach w Polsce, "Zeszyty Prasoznawcze" 2018, nr 4, s. 825-838: http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2018/4-236/art/14607/.
•C. Öttl, G. Härter, Autopromocja, czyli jak wykorzystać swoje atuty, RM, Warszawa 2009.
•Numer specjalny czasopisma "Zarządzanie w Kulturze" dot. gry wizerunków w przestrzeni kultury: http://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/2019/20-2-2019/
•"Największe kryzysy wizerunkowe 2019 roku –ranking kryzysowy praktyków polskiej branży PR", https://nowymarketing.pl/a/24550,najwieksze-kryzysy-wizerunkowe-2019-roku-ranking-kryzysowy-praktykow-polskiej-branzy-pr
•"Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe 2020 roku?", https://nowymarketing.pl/a/24654,skad-nadejda-kryzysy-wizerunkowe-2020-roku
Wybrane artykuły i materiały wskazane przez prowadzącego
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: