- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Leadership Development Program (online course) 2600-LDP-OG
Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione na zajęciach:
• Wprowadzenie do przywództwa – co definiuje odnoszących sukcesy przywódców i jakie mają wspólne cechy? Jakie znaczenie mają umiejętności przywódcze w organizacji?
• Różne modele przywództwa i ich implementacja w miejscu pracy - Przywództwo sytuacyjne, teoria przywództwa Level 5, VUCA i VUCA', dystans psychologiczny, poziomy przywództwa i zarządzanie zmianą.
• Podstawy umiejętności komunikacyjnych – Jak mówić, aby być wysłuchanym i efektywnie się kłócić. Ten temat obejmie sekwencję motywacyjną Monroe, model komunikacji 4C, trójkąt retoryczny i inne ramy skutecznej komunikacji.
• Samorealizacja – znaczenie i proces realizacji własnego potencjału w połączeniu z wdrożeniem samorealizacji w zarządzaniu.
Kurs obejmie teoretyczne elementy przywództwa i samorealizacji, połączone z celem integracji i przekształcenia tej wiedzy w rutynowe zachowanie. Umożliwi to struktura kursu łącząca wykłady i warsztaty.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
kurs internetowy (Kampus2 oraz Zoom)
Studenci, którzy pomyślnie ukończyli kurs:
• posiadają ramy teoretyczne różnych modeli przywództwa i potrafią dostosować swój styl przywództwa do danej sytuacji,
• uskuteczniają sposób komunikacji dzięki modelom komunikacji omówionych podczas kursu,
• okazują umiejętność integrowania zespołów oraz rozwiązywania konfliktów interpersonalnych,
• posiadają konceptualizacje samorealizacji w kontekście intrapersonalnym, a także jej zastosowanie do zarządzania zespołem
Kryteria oceniania
Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, odzwierciedlającej teorie omawiane w trakcie semestru
Literatura
• A VUCA Action Framework for a VUCA Environment. Leadership Challenges and Solutions. (2016). Journal of Defense Resources Management (JoDRM).
• Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review.
• Chun, J. U., Yammarino, F. J., Dionne, S. D., Sosik, J. J., & Moon, H. K. (2009). Leadership across hierarchical levels: Multiple levels of management and multiple levels of analysis. Leadership Quarterly. Schaubroeck, J. M., Hannah, S. T., Avolio
• Clarke, T., & Clarke, T. (2019). Creative Destruction, Technology Disruption, and Growth. In Oxford Research Encyclopedia of Economics and Finance.
• Collins, J. (2001). Level 5 leadership. The triumph of humility and fierce resolve. Harvard Business Review.
• Csikszentmihalyi, M. (2014). Flow and the Foundations of Positive Psychology.
• Gill, R. (2002). Change management--or change leadership? Journal of Change Management.
• Micciche, T., Pryor, B., & Butler, J. (2000). A test of Monroe’s Motivated Sequence for its effects on ratings of message organization and attitude change. Psychological Reports.
• Schunk, D. H. (1995). Self-efficacy, motivation, and performance. Journal of Applied Sport Psychology.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, pierwszego stopnia
- Bioinformatyka i biologia systemów, stacjonarne drugiego stopnia
- Informatyka, stacjonarne, drugiego stopnia
- Matematyka, stacjonarne, drugiego stopnia
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: