Zasady komunikacji interpersonalnej 2500-PZP-TKI
Trening ma na celu rozwijanie umiejętności skutecznego komunikowania się, nawiązywania i budowania kontaktu. W trakcie treningu poruszane są tematy dotyczące, m.in:
składników efektywnego komunikowania się;
narzędzi budowania kontaktu – takie jak aktywne słuchanie, parafraza, zadawanie pytań itp.;
radzenia sobie z emocjami własnymi i rozmówcy;
elementów autoprezentacji;
zachowań asertywnych.
Efekty kształcenia
Wiedza:
Rozpoznaje reguły rządzące procesami komunikacji interpersonalnej,Zna różne filozofie i metody rozwiązywania konfliktów,
Kompetencje:
Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych,
Umie nawiązać i podtrzymać kontakt z inną osobą, skutecznie komunikować się,
Potrafi zachować się w sytuacji konfliktu, pomóc w znalezieniu porozumienia,
Umiejętności:
Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi
Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych
Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi
Potrafi współpracować w zespole
Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach
Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby
Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania
Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych
Kryteria oceniania
obecność
Literatura
Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., (2007). Komunikacja między ludźmi. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 28-57
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: