Rekrutacja i selekcja 2500-PZP-RS
Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do podejmowania sprawiedliwych i obiektywnych decyzji w procesie selekcji zawodowej. Dyskutowana będzie przydatność różnych źródeł rekrutacji kandydatów dla różnych stanowisk. Uczestnicy poznawać będą różne metody, mogące być wykorzystane w selekcji zawodowej i uczyć się będą ich prawidłowego stosowania. Rozważane będą korzyści dla organizacji i kandydatów płynące z dobrze przygotowanej i przeprowadzonej procedury selekcyjnej. Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia:
metody opisu stanowiska i poszukiwania kandydatów;
analiza danych biograficznych;
testy wiedzy o pracy, testy i kwestionariusze psychologiczne;
wywiad selekcyjny;
metody symulacyjne;
planowanie procedury selekcyjnej;
dochodzenie do decyzji, przygotowywanie końcowej diagnozy.
Efekty kształcenia
Wiedza:
W3. Rozpoznaje reguły rządzące procesami komunikacji interpersonalnej
W5. Zna definicje podstawowych własności psychometrycznych testu oraz sposoby ich określania
W6. Zna i rozpoznaje najważniejsze zjawiska organizacyjne, związane z funkcjonowaniem ludzi
W8. Zna metody, używane przy badaniu kandydatów do organizacji w procesie selekcji
Umiejętności:
U1. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych
U2. Umie nawiązać i podtrzymać kontakt z inną osobą, skutecznie komunikować się
U3. Umie zastosować adekwatną metodę badawczą do analizy problemów organizacyjnych
U7. Umie zaplanować i przeprowadzić procedurę selekcyjną z zastosowaniem różnych metod badania kandydatów
Kompetencje:
K1. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi
K2. Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych
K3. Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi
K4. Potrafi współpracować w zespole
K5. Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach
K6. Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby
K7. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania
K8. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy
K9. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych
Kryteria oceniania
obecność
Literatura
Czarnota-Bojarska, J. (2020). Proces doboru personelu: procedury i metody. w: B. Rożnowski & P. Fortuna [red.] Psychologia biznesu. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 193-204
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: