Diagnoza poziomu rozwoju dziecka za pomocą Dziecięcej Skali rozwojowej 2500-PL-PS-FS5-01
Celem zajęć jest przedstawienie metod diagnozowania poziomu rozwoju małego dziecka za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej ze szczególnym uwzględnieniem aspektów etycznych. W ramach zajęć studenci zapoznają się z narzędziem oraz samodzielnie przeprowadzą badanie dziecka prawidłowo rozwijającego się za pomocą DSR.
Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności diagnozowania poziomu rozwoju dziecka, zwrócenie uwagi na wczesną identyfikację sygnałów zaburzeń bądź opóźnień w rozwoju, określanie słabych i mocnych stron funkcjonowania dziecka, a także na ocenę ważnych dla rozwoju cech temperamentu.
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Kryteria oceniania
Zaliczenie procedury badania za pomocą DSR oraz raport z badania dziecka typowo się rozwijającego za pomocą Dziecięcej Skali Rozwojowej.
Literatura
Podręcznik i Instrukcja do Dziecięcej Skali Rozwojowej. Anna Matczak, Aleksandra Jaworowska, Anna Ciechanowicz, Diana Fecenec, Joanna Stańczak, Ewa Zalewska. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych, 2007.
Brzezińska A.I. i Toeplitz Z. (2007). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej ,,Academica”.
Przetacznik-Gierowska M. i Tyszkowa M. (2009). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Stemplewska- Żakowicz K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Szustrowa T. (red) (1987). Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: