Teoria umysłu – ujęcie neurorozwojowe 2500-PL-PS-FO2-10
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek podstawowy MISMaP
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Założenia (opisowo)
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/ka:
- wie, czym jest teoria umysłu (jawna i utajona) oraz jak rozwija się na przestrzeni lat
- zna metody jej badania (werbalne i niewerbalne, interakcyjne, neuropoznawcze)
- wie, jakie czynniki wpływają na rozwój teorii umysłu
- wyróżnia obszary w mózgu związane z przetwarzaniem stanów mentalnych
- zna charakterystykę zaburzeń w zakresie teorii umysłu
Umiejętności
Student/ka:
- umie dopasować metodę badawczą teorii umysłu do poziomu rozwoju osoby badanej oraz pytania badawczego
- potrafi zaplanować badania przy użyciu poznanych metod
Kompetencje społeczne (postawy)
Student/ka:
- zachowuje krytycyzm wobec interpretowania danych z badań w zakresie teorii umysłu
- dostrzega ograniczenia narzędzi badawczych stosowanych do pomiaru teorii umysłu
- zdaje sobie sprawę ze złożoności zaburzeń w zakresie rozumienia stanów mentalnych i ich wpływu na jakość funkcjonowania społecznego jednostki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: