Superwizja procesu diagnostycznego 2500-DK-SPD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty kształcenia
K_K01 Zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną
Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów
Słuchacz zna techniki diagnostyczne stosowane w psychologii klinicznej dziecka
Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania
Słuchacz na zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego
Słuchaczpotrafi napisać studium dziecka i rodziny integrując informacje zebrane różnymi metodami diagnostycznymi
Kryteria oceniania
Praca zalieczniowa - studium przypadku
Literatura
Bomba J., Bierzyński K. (2015). Potrzeby i zasady stosowania superwizji w psychoterapii. Psychoterapia, 2, 173.
Józefik B. (2010). Superwizja: perspektywa systemowa. Psychoterapia,3,154.
Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: