Rozmowa kliniczna 2500-DK-RK
Celem zajęć jest przedstawienie rozmowy klinicznej jako metody diagnozy i pozostawania w kontakcie z dzieckiem i jego rodzicami. Zostaną zaprezentowane zasady wnioskowania diagnostycznego oraz wymiary do analizy danych uzyskanych w toku rozmowy.
Efekty kształcenia
Zna techniki diagnostyczne stosowane w psychologii klinicznej: wywiad
Potrafi przeprowadzić badanie rodzica przy użyciu wywiadu oraz zinterpretować wyniki badania w kategoriach psychologicznych
Rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem
Zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Kryteria oceniania
Praca domowa
Literatura
Radoszewska J. (2004) Rozmowa kliniczna jako metoda diagnozy i pozostawania w kontakcie z osobą. W: J. Przesmycka – Kamińska (red.) Diagnoza psychologiczna dzieci z trudnościami porozumiewaniu się werbalnym. Wrocław. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Stemplewska Żakowicz K., Krejtz K. (2005). Wywiad psychologiczny, t. 1, 2 i 3. Warszawa, Pracownia Testów Psychologicznych PTP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: