Etyka zawodowa 2500-DK-EZ
Celem zajęć jest analiza podstawowych zasad etycznych w pracy klinicznej z dzieckiem i jego rodziną – zarówno w kontekście diagnozy, jak i oddziaływań
terapeutycznych. Wybrane dylematy etyczne będą analizowane na przykładach z pracy klinicznej osób prowadzących.
Efekty kształcenia
Słuchacz zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące psychologa w pracy z dzieckiem i jego rodziną
Słuchacz rozumie specyfikę dzieci i adolescentów jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania
Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem i adolescentem oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Słuchacz rozumie konieczność ustawicznego kształcenia się i pogłębiania umiejętności zawodowych psychologa klinicznego
Kryteria oceniania
Aktywność na zajęciach
Literatura
Brzeziński, J., Toeplitz-Winiewska M. (2005). Model zawodowy psychologa klinicznego. W: H. Sęk (red.). Psychologia kliniczna. T.I. (s. 299–323).
Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hornowska, E. (2007). O ograniczeniach stosowania testów psychologicznych w procesie diagnozowania dzieci. W: A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red.).
Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 63–73). Wydawnicwo SWPS Academica.
Resler–Maj, A.(2007) Wywiad z dzieckiem – dylematy etyczne. (W): A. Brzezińska, Z. Toeplitz (red): Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzieży. (s. 75–99) Wydawnicwo SWPS Academica.
Schier, K. (2007). Problemy etyczne w psychoterapii dzieci i młodzieży. W: A.I.Brzezińska, Z. Toeplitz (red.). Problemy etyczne w badaniach i interwencji
psychologicznej wobec dzieci i młodzieży, (s. 223–236). Warszawa:Wydawnictwo SWPS Academica.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: