Diagnoza dzieci i młodzieży z zaburzeniami lękowymi i depresją 2500-DK-DDZLD
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Efekty kształcenia
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją
Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci i adolescentów z zaburzeniami lękowymi i depresją
Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją
Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dziećmi i adolescentami z zaburzeniami lękowymi i depresją oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Kryteria oceniania
Praca domowa
Literatura
Albano A. M.; Chorpita B.F.; Barlow D. H. (2003) Childhood Anxiety Disorders. W: E.J. Mash, R.A. Barkley: Child Psychopathology. Second Edition , New York: Guildford Press, 279- 329.
Cicchetti D. Toth S.L. (1995), Developmental Psychopathology and Disorders of Affect W: D. Cicchetti, D.J.Cohen ( red.), Developmental Psychopathology. New York, JohnWiley& Sons s. 369 – 420.
Orwid M., Pietruszewski K. (1996) Psychiatria dzieci i młodzieży. Kraków: Collegium Medicum UJ.
Rola J. (2001) Depresja u dzieci. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: