Diagnoza dzieci z trudnościami w nauce szkolnej 2500-DK-DDNS
Celem zajęć jest omówienie symptomatologii trudności w nauce szkolnej dzieci oraz przedstawienie współczesnych teorii wyjaśniających te trudności. Podkreślone będzie znaczenie zaburzeń uwagi i innych funkcji wykonawczych, funkcjonowania emocjonalnego, motywacji oraz właściwości osobowości w powstawaniu i utrzymywaniu się trudności szkolnych.
Efekty kształcenia
Słuchacz ma szczegółową wiedzę dotyczącą obrazu klinicznego podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej
Słuchacz zna etiologię i mechanizmy podstawowych zaburzeń występujących u dzieci z trudnościami w nauce szkolnej
Słuchacz rozumie specyfikę dziecka jako klienta psychologa i wynikające z niej zasady postępowania z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej
Słuchacz zna zasady zawierania kontraktu z dzieckiem z trudnościami w nauce szkolnej oraz z jego rodzicami przed rozpoczęciem procesu diagnostycznego
Kryteria oceniania
Praca domowa
Literatura
Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994). Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. (s. 103-124). Warszawa: WSiP
Krasowicz-Kupis, G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Oszwa, U., Borkowska, A.R. (2006). Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania. W: Borkowska A.R., Domańska Ł. (red.). Neuropsychologia kliniczna dziecka. Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: