Matematyka wokół nas czyli o łapaniu matematycznych okazji 2300-OG-Mat-MWN
Celem zajęć będzie:
• stworzenie warunków do lepszego poznania przez uczniów istoty matematyki;
• stworzenie warunków do odkrywania przez studentów obecności matematyki: jej narzędzi i metod w różnych sytuacjach codziennych;
• poszerzenie wiedzy na temat koncepcji realistycznego nauczania matematyki (H. Freudenthal);
• projektowanie sytuacji służących naturalnej matematyzacji, sprzyjającej budowaniu i rozwijaniu rozumienia pojęć oraz operacji matematycznych.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
I. W zakresie wiedzy:
1. Zna koncepcję realistycznego nauczania matematyki
II. W zakresie umiejętności:
1. Potrafi dostrzegać elementy szeroko rozumianej matematyki w codziennych sytuacjach.
Kryteria oceniania
Obecność i aktywność na zajęciach.
Przygotowanie prezentacji poświęconej obecności elementów matematyki w wybranym obszarze życia codziennego wraz z analizą możliwości ich edukacyjnego wykorzystania.
Literatura
Freudenthal H. (1973), Mathematics as an Educational Task, Dordrecht.
Kalinowska A. (2010), Pozwólmy dzieciom działać, CKE.
Klus-Stańska D., Nowicka M. (2005), Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej, WSiP.
Turnau S. (1990), Wykłady o nauczaniu matematyki, PWN, Warszawa.
Wiatrak E. (2013), Pozwólmy dzieciom uczyć się, CKE.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: